Tisdag idag

Idag har vi varit ute och gått 2 timmar i det underbara vädret! Helt sjukt skönt och hade jag orkat så hade jag gärna varit ute ännu längre. Wille sov gott i vagnen och jag å Camilla gick å surra om ditt å datt. Helt super! Jack fick springa lös i slutet av promenaden tillsammans med Bonnie och Greta. Det e så skönt att släppa dom tillsammans för alla 3 är så obrydda. Fast Jack var leksugen tror jag haha.
Då vi kom hem var det dags för Wille att äta och sen så slockna han och sov igen. Jack gick å la sig i sängen å solade.

Idag har jag ätit:

Sen frukost: gröt

Lunch: 2 hårdbröd mackor med makrill

Mellis: 1 avokado med lite örtsalt på *mums*

Middag: kycklig och grönsaker med ris

Helt okej matintag idag, men riset hade jag kunnat skippa!

Ikväll blir det att plugga så jag kan skicka in den sista uppgiften på moment 1. Sen ska jag läsa en jävla bok oxå till nästa vecka. Den e intressant, men det finns lite tid!

I morgon blir det en promenad igen, för då e det fint väder oxå. Eller ja det skulle vara -2. Så de e ju perfa! Hoppas på sol oxå. Sms:ade med Sara från klassen idag och hon kanske oxå ska läsa distansutbildningen med mig, då vi går in på moment 3 och moment 4. =) Det blir bra. För då kan jag bilda grupp med henne. Jag e ju jätte nöjd med min nya grupp som jag har nu men det e bökit att behöva sitta i bibblo med Wille. Så det e ju bättre om jag kan vara med Sara och vara hemma hos henne eller mej. Så det blir kanon!

Den 15/3 skriver jag tenta i matte! FY bubblan:(

Igår stal Jack ca 5 kycklingfileer! Jävla hund! Åh han var billig! Jag som skulle göra Jademarinerad kyckling, men men jag får väl göra om.

Receptet:

Dela en grillad kyckling eller stekta kycklingfiléer.

Lägg kycklingen några timmar i en marinad: 2 msk soja, 1 msk socker, 1 msk balsamvinäger, 1 msk färsk riven ingefära, 1 msk sesamolja, 1 pressad vitlöksklyfta, 1 krm sambal oelek.

Skär upp en sallad av 1 huvud romansallad, 1–2 avokado, 2 mango, en halv gurka. Häll en aning olja och vinäger ovanpå.

Lägg upp salladen på ett fat med den marinerade kycklingen ovanpå.

SUPER GOTT OCH NYTTIGT!


Avslutar med två bilder från idag


Jack å Bonnie


Glada lilla älsklingsGreta:)



Nu ska jag joina Johan och Wille i soffan, dom sitter och pratar för fulla muggar:) Jack sover jätte gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0