Lite ledsamt

Ja, vad ska man säga. Jag har varit tvungen att sluta amma:( Det känns riktigt jävla kasst kan jag säga. Men jag var tvungen, det blödde från brösten och det gjorde så ont så jag bara grina å skrek typ. Att inte få amma honom gör mig ledsen, men efter en natt med ersättning så känns beslutet iaf lite bättre. Jag är inte ledsen och jag känner mig mycket lugnare. Hade ju fett med ångest före varje amning och kände mej jätte stressad. Dock e det jobbigt med brösten nu då jag ska sluta amma, det e knölit och de ömmar. Men jag har fått tabletter från sjukhuset så det ska bli bättre. Jag känner mej helt misslyckad som mamma och det är som sagt jätte jobbigt att inte få amma. Men nu är det som det e ... och det e väl bra att Wille får en lite piggare och gladare mamma. Närhet får han iofs ändå, han sover ju mellan mej och Johan och då ligger han sååå nära så nära.

I morgon ska vi åka till Sunderbyn på hörcentralen eftersom att det gick mindre bra för dem att kolla hans hörsel sist, men jag är inte orolig. Han lyssnar ju och reagerar på ljud så.

Tisdag och onsdag ska vi till skolan jag och Wille. Då har jag grupparbete och sen ska jag träffa några av mina gamla klasskamrater=) Det ska bli mysit. Fick ju asbra tips av Johanna. Termos med varmt vatten å ja sånt så det blir lätt med ersättning. De gillar ja=) Får komma ihåg att köpa en ny flaska och ny napp i morgon...

Nu ska jag mysa med familjen. Wille sover och det gäller att passa på att vila sig. I natt blir det säkert vaket haha. Men vi fick sova massor nu förra natten, så det tackar vi för.

Hoppas alla haft en trevlig helj, min har varit ledsam men samtidigt jätte bra. Man ska tänka på det positiva i livet, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag förstår precis hur du känner/menar Lisa. Men jag kan LOVA DIG att du har gjort det rätta! Man ska absolut inte tvinga sig till att amma när man inte mår bra av det.. Been there, done that! Det val du gör/har gjort kommer vara det bästa för er, tro mig! :)

2011-01-23 @ 22:48:36
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag känner igen mig så mycket i dina ord, det var exakt sådär det var för mig med. Men du ska absolut inte känna dig misslyckad som mamma. Det var det absolut bästa beslutat jag tagit, och Saga fick en sån gladare mamma. Jag är fortfarande glad över mitt beslut. Amningen ska vara nå fint och mysigt inte pina och pest! Kram

2011-01-24 @ 09:20:43
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0