Lördag

En underbar lördag! Idag har vi myst i sängen länge på morgonen och sedan åt vi en god frulle innan vi gav oss iväg ut med Jack i skogen. Det var superskönt ute och vi var ute en timme drygt.
Sen bar det av hem å städa. Nu doftar hemmet mumma! Det känns förbaskat skönt att ha det så rent och fräscht. Vi åkte på Kvantum och handlade en liten oxe och lite chevreost å annat gott. Så det blir oxfilé med potatis och grönsaker i ugnen idag. Sen smular jag över lite (MYCKET) chevre på det och gratinerar i ugnen. MUMS! Fy fan så gott. Men jag har precis satt in det i ugnen så det tar ett bra tag innan det är dags för middag. Efter det blir det hallon och glass framför tv:n. Vi har faktiskt börjat bli nyttiga hemma så det får bara gottas en gång i veckan och eftersom vi båda e lediga lördag så blir det vår mysdag. Men även om det gottas så försöker vi hålla det nyttigt.

Jack har varit och härjat med Camillas patrull i sandtaget. Och han har KNÄCK I ÖRONA!!! Helvette å! Nu ska det tränas inkallning ännu mer. Kan inte ha en döv hund;) Men han e så duktig med sina nya kompisar så det e himla roligt å se. Då kan han gott få vara lite döv ibland. Min lilla tonåring. Han är nog den bästa hunden i hela världen.

Skulle vilja köpa en matta till vardagsrummet eftersom att den vi hade fick flytta till uterummet. Men det ska köpas en barnvagn nu och sen så ska vi köpa ett skötbord oxå. Allt från BRIO. Vi har velat fram å tillbaka men kommit fram till att det blir en BRIO. Dom e smidiga och lite mindre än Emmaljunga. Sen tyckte bror att det var förträffligt bra med luftdäck då man ska ta sig fram i snö. Och här uppe har vi ju som en hel del snö. Så en BRIO blire. Dom har ett himla snyggt skötbord från BRIO oxå som jag har siktat in mig på, kollade på IKEA efter ett men inget föll mej i smaken.

Nu ska jag ta och slänga mej på soffan och invänta maten. Det doftar helt underbart gott här hemma!

Hoppas alla har en trevlig helj!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul att ses en sväng igår :-) Hoppas ni hade trevligt på Ming! Kram!

2010-10-25 @ 15:36:28
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0