Nytt om bebisen

Happ igår var jag hos barnmorskan och det var väl inte lika kul som det brukar.
Bebisens hjärta slog fint och den verkar må bra så det e skönt. Dock ligger moderkakan ivägen så hon kunde inte avgöra åt vilket håll han ligger. Det hon dock misstänker är att han ligger i säte. Med rumpan före. Jag hoppas verkligen inte att så e fallet för jag vill verkligen föda vaginalt och inte med ett snitt! Men för mig och bebisens skull så kan det bli snitt om den ligger i säte. Ska få veta mer redan nästa vecka då jag ska tillbaka dit för att göra lite tester oxå. Magen drar iväg och växer alldeles för snabbt så hon måste kolla om jag har diabetes. Vore fan skumt om jag hade det eftersom jag lever bättre nu än vad jag nånsin gjorde innan graviditeten. Men vi får se. Hon sa att det är något hon måste kolla bara för i övrigt ser mina blodvärden fina ut så det ska nog inte vara någon fara. jag ska även få gå till en sjukgymnast för mina foglossningar. Så det ska jag boka in på måndag nästa vecka. Kunde inte boka nå då jag var där eftersom jag inte hade mitt schema med mig.

Man blir som orolig då det e första barnet och man inte riktigt vet hur det ska vara så att säga. Så igår var det en jobbig dag och ledsen var jag. Jag grät hos barnmorskan till å me. Men hon e så bra så det känns inte så hemskt. Jag hoppas att den lilla krabaten mår bra iaf. men jag känner mej lite orolig.

Arvid har varit här sen igår och han e ju så mysig denna unge! Vi har spelat, ätit tacos och sett film och pratat. Han har verkligen gjort mig glad =) Ruben var här en stund han med, men sen åkte han till farmor och farfar. Orkar inte ha båda här då jag har foglossningen tyvärr. Men dom e så fina båda två. Tänk vilken lyx jag har ändå, faster till 4 underbara ungar. Alla är dom olika men så himla gossiga. Igår sa Arvid "Jag älskar dig" innan han skulle sova... Jag blev varm i hela kroppen. Barn skänker så mkt glädje så det e  galet!


Nu ska jag sluta vara sentimental och göra lite plättar åt Arvid innan han ska åka:)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej vännen :-) Hann tyvärr inte höra av mig nåt då höstlovet var fullbokat men när jag kommer hem på jullov får vi ta och ses för då blir jag ju hemma i drygt 3 veckor :-) Kram!

2010-11-08 @ 18:28:51
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0