Hey hey hey!

Har inte bloggat på ett bra tag nu, men det är så mkt som händer här så jag vet inte var jag ska börja.

Jag håller på att plugga till körkortet nu, har bokat in halkbana och risk 1. Sen så har jag även bokat in teori och uppkörning, när säger jag INTE!

Vi flyttar till vårat HUS nu på fredag! Har ett gäng med snälla människor som hjälper oss att flytta och som är hundvakt! Så det ska nog gå som smort! På torsdag ska jag in på banken och skriva under kontraktet och sen ska jag även på systemet och inhandla lite varor, man vill ju kunna bjussa på nå dricka då folk hjälper till. Och sen e det bra att ha ett litet lager hemma:) Vi har redan packat det mesta och organiserat allt så fint! I morgon ska jag bära lite kartonger från vinden ner i lägenheten, så att det blir smidigt att flytta! Asså det e så himlarns nära nu så jag kan knapt sova om nätterna. Snaaaart är man äntligen HUSägare och slipper ha grannar som spikar mitt i natten! Jag får ha en egen liten tvättstuga där jag kan stryka och dona på! Bara en sån sak ser jag fram emot, att ha utrymme då man tvättar och ha organiserat! Sen så ska det bli väldigt skönt att kunna gå ut på gården till sommaren och sätta sig och läsa, äta frukost ute! Och GRILLA! Sen kan man ju parta loss som man vill oxå, så det e bara positivt. Jag ser fram emot att klippa gräset, kanske jag får ångra när sommaren nått sitt slut haha!

Sen så vääntar vi ju faktiskt tillökning! Japp, men i form av en jycke! En liten fralla ska få flytta hem till oss, hon är fem år och kommer från Ungern. Vi kommer att vara fodervärd åt henne till en början eftersom att Camilla som har kenneln Thunder Road kommer att äga henne till en början. Hennes nuvarande namn är Petra, asfult hundnamn, hon kommer att få ett nytt namn hos oss och det blir Tetra, låter som Petra, men är snyggare helt enkelt haha. Ska kolla vilka kurser jag ska gå med den lilla damen sen då hon kommer till oss=) Det känns så himla roligt att Jack ska få en kompis=) Någon som kan hålla honom sällskap och som han kan leka med. Sen så blir det att introducera damen i WP. Ska bli en utmaning att ha en 5 årig liten fralla att köra WP med. Men det blir enbart för att hålla henne sund och så att vi kan göra nå kul ihop hon och jag.

Har idag fått klart hemtentan, ska läsa igenom skiten i morgon innan jag skickar in den. Känns skönt att ha ännu en kurs avklarad, hur det har gått vet jag inte men jag får hoppas på det bästa! När nästa kurs sparkar igång så kommer vi även att ha praktik och då ska söta Ida bo hos oss i två veckor! Det kommer bli så jävla roligt att ha henne hos oss och då ska vi ut och promenixa med vovvarna en massa, det har jag bestämt!

Jag har ju även sagt upp mig från mitt gamla jobb och sökt en del nya jobb, väntar med spänning att få höra från ett av dem, jag tror att jag kommer att få det jobbet med, men man kan ju aldrig vara säker.

Det som är som vanligt är att jag har en underbar jycke och en alldeles otroligt underbar sambo. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem? Idag har vi haft en helt mysig dag, legat i sängen och sett film, spelat en massa spel; Mario Cart och löjlat oss en massa. Det är viktigt att man kan ha kul tillsammans och det kan vi ha, bara vi! Och dessutom kan vi prata om viktiga saker, om känslor och allt möjligt. Jag har världens bästa pojkvän och jag skulle inte byta honom mot något i hela världen!

Nu ska jag ta och se lite TV, ringa min älskling och säga god natt, sen blir det att sova några få timmar för att sedan kliva upp tidigt och köra lite bil med Mona på körskolan. Hon e bäst!

Puss o Kram!






Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul med en uppdatering :-) Åh vad kuuuul att ni äntligen flyttar till huset, förstår din lycka!!!!! :-) Och vad skoj med en till vovve, hoppas hon ska trivas hos er!! Lycka till med teori & uppkörning jag ska hålla tummarna hårt!! :-) Kramkram

2010-03-23 @ 10:16:15
Postat av: Anonym

Tack Ingela=) Det är så mkt som händer och ska hinnas med, men förhoppningsvis går det bra, annars får man göra om:D

2010-03-23 @ 14:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0