Filmtips

Ja jag läser ju som sagt P.H´s Cimons blogg och han tipsade om en film. Jag fortsätter att sprida budskapet.
Efter att ha gråtit ca 2 tim i sträck kan jag inte göra annat.

My sister´s keeper (Allt för min syster)

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.



Av mig får filmen 5 av 5 möjliga. Kanske är det för att det är något som ligger mig nära hjärtat.... men ändå, den här filmen är gripande. På alla sätt och vis.

Jag har helt massa huvudvärk, kudden är blöt och jag är svettig. Det blir så då man bölar till en film i sängen... Man blir som nedstämd av sånna här filmer, för mig så gjorde den att jag var tvungen att gå tillbaka och känna saker som jag inte känt på några år. En stor skopa sorg och nu då filmen är slut så lämnar den mej med ett stort hål av saknad. Livet är förbannat orättvist. Jag saknar dig...

Jag måste ta mej en dusch, sen blir det att tröstäta något smaskigt känner jag.


Kommentarer
Postat av: Marri

Den där filmen är fan äckligt sorglig. Vet dock inte om den slår The notebook. Svårt att säga =)

2010-03-06 @ 23:17:03
URL: http://youfucker.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej, vad spännande och roligt med hus. :) Jag håller med, den där filmen var riktigt gripande. kraam på dig

2010-03-07 @ 11:13:30
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Marri

Jaa men det kommer bli så svårt att spara pengar till sommaren när jag inte får pengar från skolan då och måste jobba. Vi får se hur det blir med det där helt enkelt =)

2010-03-07 @ 17:14:56
URL: http://youfucker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0