Tisdag

Oj så himla trötter jag är. Idag har jag pluggat hela dagen med mina underbara studiekamrater. Efter lektionen så gick vi till Ida för att plugga. Ida och Helen lagade mat och surrade på inne i köket samtidigt som jag och Marie satte hjärnverket på högsta växel! Pluggade på bra idag trots att jag var skit trött och seg, åt en underbart god lunch hos Ida som jag bara måste ha receptet på! Mums:)

I morgon blir det att gymma på som bara den och även på torsdag. Det blir även att plugga teori till körkortet. Och även plugga lite inför framtida arbeten. Kommer att ha en fin hemtenta och två skriftliga uppgifter nu i mars. Det är inte så bara kan jag säga, det är en hel del. Men det är ba bit ihop!

Nu är det snart bara en månad kvar tills man slipper den här förbannade lägenheten, fatta skönt! Slippa dom här jävla fula golven och den lilla ytan. Grannarna har varit bra, men jag kan ju inte sticka under stolen med att det kommer bli skönt att slippa bo så förbaskat nära, dvs. vägg i vägg med folk. Jag och älskling har en massa planer på huset och inredning och buskar och ja gud vet vad. Det blir kul med ett litet projekt. Till och med jag som e student håller på att spara penkisar så jag kan köpa lite fint till huset:) Det är en hel del vi behöver. Men man får spara och ta det pö om pö helt enkelt.

Snart fyller jag år dessutom! Det jag önskar mig i födelsedagspresent är en häst. Japp. Men det vet jag ju att jag inte får. Men drömma kan man. Hittade en riktigt stilig poa på blocket som dom satte ut på foder, han var underbart fin. En häst som passar mej. Men jag tror jag blir utan häst ett tag. Får vänta tills jag jobbar på riktigt. Då jag blir stor ska jag ha en häst helt enkelt. (okej, jag har redan haft en häst, men han e dö!) Jag känner ett ruskigt sug efter att rida ut i skogen, särskillt nu då vi haft så fint väder. Det finns nog inge mysigare än att sitta på hästryggen och trava fram genom skogen i snön när solen skiner och träden gnistrar. Och att sen komma fram till en sån där härligt sluttande lång backe som man galloperar upp för i samlad gallopp för att sedan bara låta hästen sträcka ut. Åååå vad jag vill ha en häst!

En sak som jag unnade mig den här månaden, det är inte en häst och trots sparade pengar, är ett par snygga overknee stövlar, Titti tipsade mig, hon har oxå köpt dom. Och jag var bara tvungen att härmas för dom e så himlarns snygga. Slänger in en bild på dem:) TACK FÖR TIPSET TITTI!



Nitdetaljerna är avtagbara:)

Nu ska jag se lite TV och sen vänta på älskling. Ikväll blir det att vara onyttig och äta en riktigt go semla hos mamma o pappa! Men den tränar jag bort i veckan. I veckan är målet att träna 4 dagar på gymmet. FAN!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul när det börjar närma sig flytten till huset!! Förstår att ni längtar massor :-) Ja visst är det härligt att rida, så mysigt i naturen. Kram

2010-02-16 @ 20:57:31
Postat av: Lisa

Ja Ingela! Jag vill så gärna ha en häst, men det lär ju aldrig hända igen.

2010-02-16 @ 21:43:12
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Hermangabrielle

NICE SITE WELL DONE

2011-12-02 @ 07:48:56
URL: http://hermangabrielle.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0