sorgsen

Har precis läst en bok som vi har i den här kursen, men det är en bok som alla människor behöver läsa. Jag tyckte att det gick helt okej tills jag kom till kapitlet om Misshandel och då jag hör en lärare berätta om en elev hon haft. Historien är identisk med det jag fick uppleva för några år sedan med ett barn på fritids. Det skär i hela hjärtat på mig och jag kan inte sluta gråta nästan. Hur mår hon idag? Hur kommer hennes framtid att bli? Världens goaste tjej, som bara blev missförstådd hela tiden. Usch.. det här gör mig inte gott. Hur ska jag kunna prata kring den här boken i skolan? Jag funderar på att ta upp det fallet, men jag vet inte om jag kommer att klara av det, inte som jag känner just nu. Många blir förvånade över att man läser till förskollärare i tre och ett halft år. Många tror att man är på fsk för att leka med barnen. Men det är så mycket mer man tvingas gå igenom som pedagog inom både förskola och skola. Och det är det jag oroar mej för. Hur kommer jag att klara av mitt framtida yrke då jag är så här känslig? Och då jag blir så berörd.

I natt går jag och lägger mig med en sten i hjärtat och tankarna finns hos henne


Bilden är tagen från Google och är omgjord.


Kommentarer
Postat av: Miii

ja usch så hemsk bok men väldigt bra! men jag började också tänka igår över vilket ansvar vi har och hur mycket det är att lära sig! men vi kommer klara detta gumman :) vi kommer lära oss hela tiden, och även lära sig hantera det! kram på dig.

2010-02-05 @ 13:28:15
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0