Min onda rygg

is killing me! Det e drygt som fasen, men det e bah te å bit ihop! Bara en arbetsdag kvar, det är i morgon. Så nog kan man bita ihop en stund.

Min helj har varit helt underbar! Har varit med älsklingen och myst på, gått på promenader och haft trevligt folk omkring mig! Jag har varit lite doldis faktiskt mest, det var ett tag sedan jag och älsklingen myste till det sådär ordetnligt, men det tog vi igen nu. Vi har varit ute med hunden och vi har städat. Lördagen lagade vi middag tillsammans, en god trerätters som bestod av följande:

Förrätt: Skagentoast
Varmrätt: Fläskfilé i ädelostsås med hassebackspotatis och vitlöksbröd
Efterrätt: Pannacotta med hallon och blåbär till

Till det såg vi en film och mös på. Igår tog vi en bastu, eldade i spisen och käkade en pizza. Det var en helt perfekt helj!

Jacks tassar har redan börjat bli bättre men för säkerhets skull så får han ha tratten på sig än så länge. Han har verkligen njutit av en helj med mys och prommisar. Nästa helj ska bli lika bra! Om inte bättre.

Bebisen har levt om en del i magen, det pirrar och har sig=) Lite obehagligt kan jag tycka, men det gör mej lycklig iaf. Dock har ryggen verkligen börjat göra ont, så jag sover dåligt pga rygg, kisseri och täppt näsa. Älsklingen har köpt nässpray åt mej idag. Tack och lov för det, för när man e täppt och sover så blir man torr i munnen vilket resulterar i att man dricker en del vatten och det i sig ger resultatet KISS. Så jag får fasen inte sova nå numera. Men i natt ser jag fram emot sömn haha:)

Det lutar åt namnet Elliot för oss iaf. men vi får ju se vad han ska heta då han kommer ut. Passar Elliot så blir det nog det, men vi får ju se. 5 mån kvar tills han ska ut. Vill fasen att det ska vara januari nu.. gärna den 20e eller nå sånt, så han har kommit ut utan att jag märkt nå haha. Förlossningen lär ju vara en pärs. Förrut var jag rädd som fasen, men nu tycker jag mer att det ska bli spännande:) Så länge allt går som det ska.

Jag längtar efter att åka till Annica och fota den numera stora magen. Min mage har växt fort och jag kommer bli stor som ett hus haha. Jag har mkt vätska oxå så det gör sitt och även en del luftfickor i magen sa hon på sjukhuset. Det förklarar varför min mage e så stor. Det var skönt att höra för jag känner mej inte så vacker direkt. Känner mej mest svälld och otymplig. Men det hör ju till. Jag går iaf och rör på mej så mycket jag kan, mer än så kan jag inte göra. Ska dock uppgradera mitt kort på Step In så jag kan simma. Ryggen min behöver det.

Nu ska jag chilla lite och fortsätta jobba. Längtar tills jag slutar i morgon, då e det en vecka med chill som gäller innan skolan börjar.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0