Gudrun Sjödén

Jag har länge tyckt om hennes kläder väldigt mycket, men jag har typ alsdrig vågat köpa nåt i butiken, en skjorta köpte mamma åt mej för några år sedan, den är uyrtvättad och ett minne blått nu. Men nu vågar jag faktiskt skriva att jag tycker om hennes kläder!! Det kan ses som lite småflummiga och tantiga kläder, men vissa kläder e  ruggit snygga! Jag och älsklingn ska ju åka till Sthlm i oktober, tror det blir att köpa sej nåt plagg då.


Sitter fortfarande på jobbet och jag är uttråkad till tusen! Har typ nada att göra. Ska iaf käka klockan 18. Det ser jag fram emot. Amerikalåda!! Oh yes, fan va de e gott!

Amerikalåda:

Två stora nävar spagetti (eller så att det täcker en ungssäker form)
1-2 burkar tonfisk
1 burk Campbells svampsoppa
1 burk cremefraiche
Riven ost

Ta fram en ungssäker form, en sån där rund, i glas.
Koka pastan aldente. Släng ner det i formen. På med tonfisk så det täcker pastan.
Blanda svampsoppan och cremefraiche och täck tofisken. Sedan på med riven ost över hela.
Släng in de i ugnen i ca 20-25 min (tills osten är gyllenbrun) Servera med sallad och citronpeppar!
Citronpeppar är ett måste!

Det låter kanske inte så jätte gott med svampsoppa, tonfisk och pasta? Men det är gott och det är hyfsat nyttigt oxå. Johan var jätte skeptisk till den rätten men efter att ha ätit den så blev det en klar favorit hemma hos oss=)

Asså mitt luktsinne har blivit grymt! På både gott och ont. Just nu stör jag mej som fasen på lukten från min papperskorg här på jobbet- har släng ett äppelskrutt där i för ett tag sedan och nu en tepåse. Det stinker! Ska byta med grannen om hans e tom hehe.

I morgon e som sagt sista dagen på jobbet. Jag har verkligen trivts bra tills dess att jag fick ont i min rygg haha. Men annars har jag haft sjukt fina arbetskamrater och det har varit lärorikt. Jag kommer att åka hit på fredag med lite tårta, så ska vi fika lite tillsammans, jag och några arbetskamrater. Det blir som trevligt. För i morgon hinner jag inte med att köpa fika eftersom jag jobbar förmiddag. Sen e det lite trevligt att snacka med Isabell som har haft samma jobb som mej, kanske Henrik och Jesper oxå kommer på fika.

Nu ska jag längta efter min middag. Är hungrig, men vill inte äta för tidigt så jag måste käka då jag kommer hem... Eller? Kanske käkar jag nu?






Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är störigt ibland med luktsinnet! Och folk bara fattar inte hur man kan känna lukten av.. ja allt! :D Men typ när man känner lukten av alla grannens matingredienser, skosvett (dvs grannens!) och att deras hund nog behöver ett bad då börjar man undra VARFÖR det behöver vara så jäkla.. bra :)



Men men å andra sidan sätter man inte i sig lika mycke dålig mat och jag tycks välja nyttigare mat pga luktsinnet. hmm!



Kanske skulle ställa upp som polishund och sniffa upp borttappade föremål?

2010-08-23 @ 19:31:45
URL: http://carpemyass.blogg.se/
Postat av: Johanna igen

btw ska testa den maten! verkade nice, älskar ju tonfisk :D Synd bara att mannen min hatar fisk och svamp. kräsna jäkel ;D

2010-08-23 @ 19:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0