Sovmorgon

Oj oj oj vilken sovmorgon jag tog mig idag. Men febern är borta och det känns underbart! Johan var ut med Jack innan jobbet så han fick kissa och det var tur för jag sov länge! Sen gick vi en promenad på ca 40 min. Jätte skönt ute. Men jag hade klätt mej varmt as hell eftersom att jag egentligen inte bör vara ute. Men det var ju så fint väder och hunden behöver ju röra på sig så det var fan bara att ge sig ut och gå en runda. Bättre 40 min än inget alls. Får gå korta promenader idag på dagen så tar Johan en längre då han kommer hem.

Lyssnade klart på Paul McKenna igår. Så jävla intressant ljudbok så jag rekomenderar den såååå starkt! Jag har bestämt mig för att följa hans råd. Acceptera min kropp så som jag ser ut, inte så lätt men jag ska prova.
Sen så ska jag följa hans fyra små enkla riktlinjer: Ät vad du vill. Njut av maten. Ät bara då du är hungrig. Sluta äta när du är mätt. Det låter ju inte så svårt direkt. Så de e ju värt ett försök. Sen så ska jag köpa mej en stegräknare och träna på som vanligt. Vi får se vad som händer. Man får inte väga sig de 2 första veckorna. Och det finns små knep och tips för att stoppa sötsug. Och det e helt sjuka saker, men det funkar faktiskt! Ska lyssna på honom idag igen. Blir att ligga i sängen idag så att jag kan cykla iväg på praktiken i morgon.

Jag saknar faktiskt min praktik. Hujja. Två dagar borta, men jag får ta igen dom. Som tur är. Det är så himla roligt och barnen är helt underbara.

Nu ska jag ta och se lite film och vila upp mej. Sen blir det att städa här hemma. Dammsuga och byta sängkläder. Längtar efter pengar! Men dom kommer på fredag och nu blir det att renovera lägenheten och göra den sjukt snygg hehe:P Sen måste jag fylla på min mobil SNARAST! Så att jag kan ringa sponsoren och beställa kläder och sånt=)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt att du är bättre nu! :-)

2009-10-20 @ 19:39:26
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Titti

Låna mig den där ljudboken sen babe;)

2009-10-20 @ 23:00:01
URL: http://onegrrl.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ja det är underbart. Du får komma hit och följa med på en sväng under vintern :-)

2009-10-21 @ 16:07:54
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0