Jack är sjuk IGEN

Fick ett desperat samtal av älsklingen idag då jag satt på jobbet.
"Jack har bajsat en massa blod så det bara rinner!"
Självklart sa jag att han skille ringa veterinären och fråga om vi ska komma på en gång.
Efter det så rasade jag ihop på jobbet. Inte Igen. Chefen skickade hem mej genast och då ringer älskling som pratat med veterinären.
Veterinären tyckte inte att det var något att oroa sig för och han skrev ut antibiotika till Jack. Som han nu har fått. Vi skulle se till att han drack vatten och sen avvakta till måndag för att se om han blivit bättre.
Jag tänker åka in med honom FÖRE måndag om det fortsätter såhär. Och jag tänker garanterat åka in med honom så fort vi får en tid, även om han blivit bättre! Jag vill veta hur det står till. För det känns inte bra.
Jack ligger i sängen och andas lite häftigt då och då... Men ingen feber. Kan ju vara värmen som gör att hans andning är som den är... Ska hålla ett vakande öga på honom iaf.
Som tur är så kommer Johan hem vid 22 innan jag ska iväg så det känns skönt, skulle iofs inte ha åkt iväg om jack blivit ensam hemma.

Jag funderade på att ställa in festen ikväll, känner mig inte alls det minsta festlig. Men Johan tyckte att om jag orkade så skulle jag ha festen, att jag behöver tänka på annat. Det e bara några tjejkompisar som kommer hit så det blir lugnt. johan tyckte att det gör varken bättre eller sämre om jag är hemma eller är ute- så jag kommer nog att festa ikväll iaf. för jag mår inte bättre av att ligga hemma i sängen och må dåligt. Jag känner att jag behöver andas och tänka på annat ett tag. Kanske är det bara så att det inte är så farligt som jag tycker det är? Veterinären fick det att framstå som att Jack hade ett svullet myggbett....Jag vet inte.

Folk kanske har åsikter om att jag är ute ikväll, men jag behöver det och jag behöver mina vänner vid min sida idag.

Tack till min chef som lät mig gå hem och som har förståelse för hur jag kände mig. Jag trodde dock att min hund var akut döende, men även om så inte är fallet så är jag oerhört tacksam för att hon förstår.



Kommentarer
Postat av: Ingela

Trist att Jack är sjuk igen :-( håller tummarna att det går över snart!! Kram

2009-06-26 @ 10:43:06
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0