Hipps Happs

Blev inte Dexter nu då älsklingen skulle snabba sig med disken. Så jag bloggar lite istället=)
Alice ligger här bredvid och myser med mej, jag vet, dom ska inte vara i sängen, men en liten stund iaf.

Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt liv nu- jag ska ner i vikt. Jag skiter i om jag så ska gråta ihjäl mej på kuppen. Gröt, det blir min räddning. Gröt alla mål utom lunch eller middag. Och den måltiden skall vara nyttig. Inga kolhydrater och LITE fett. Jag skiter i vad alla dietister säger, jag vet att det här funkar, har gjort det förr. 10 kg ska jag ner. TJOHO bara. Jag vet att jag har problem med mitt ätande, går på dieter hit och dit. Mat är min last och det är jag inte det minsta stolt över, jag skäms över att vräka i mig inför andra människor och ja, jag får ångest. Jag ska börja träna oxå, med min älskling, har ingen att träna med och träningskortet blir billigare. Visst inga pass att gå på, men det bryr jag mej inte så mkt om, det gymmet har allt jag behöver och sen kanske jag kan träna med min barndomsvän Anneli oxå. Det skulle vara kul. Jag känner mej peppad nu. Jag är även tacksam över att Erica hör av sej och drar ut mej då jag inte orkar gå med hundarna som redan är rastade. Men dom älskar att vara ute och om hon vill ha sällskap så kan jag inte riktigt hålla mej.

Jag känner mej lite nere då jag tänker på en vän... Jag vet att jag har mycket att göra, fullt upp. Och jag vet att du inte är ensam. Jag vet att jag e VÄRDELÖS på att höra av mej, men är någon utav oss särskilt bra på det? Kanske måste vi båda bli bättre på det? Det är samma sak vänner emellan som den man bor med, att man måste vårda sin relation. Och jag vet som sagt att jag e kass på det just nu. Jag värderar mina vänner lika högt.

På lördag blir det kanske fest för min del... finns bara en STOR sak som kan sätta käppar i julet för det. En sak som kan förändra mitt liv. Men jag tror inte att det e så, men man vill vara säker. Blir lugnt festande tror jag... ska ta det lugnt. Känner att jag håller på att bli förkyld.

I morgon e det som sagt sista dagen på praktiken... sen är det RÅPLUGG som gäller. Fy fan. Jag har pluggat nog nu tycker jag haha, men det e tre år kvar=)  Jag har redovisning nästa vecka tisdag så det blir att plugga lite i heljen och sen plugga som en idiot på måndag. Kanske skulle vi ses i studiegruppen då, hoppas det. Annars får jag klara mej själv. Men hade varit chill med lite tips och sådär. Ska höra med gänget.

Sen måste jag säga att jag e så jävla grymt besviken och ledsen på en person. Vi har känt varandra nästan hela våra liv och sen ska det bli såhär över en jävla skitsak! Jag har sagt att det inte är personligt. Men e det såhär det ska vara så... det e ditt val. Känns bara fruktansvärt tråkigt och ledsamt. Jag trodde liksom inte att det skulle bli såhär och det var inte heller menat det från min sida. Men jag har gjort mitt och inte fått något svar, vad kan jag göra?

NU: Dexter
SEN: Sova




Kommentarer
Postat av: OLGA

Njae, vet inte riktigt om jag är så städglad :p



Vi kan ta det per telefon nån gång ;)

2008-11-27 @ 22:33:27
URL: http://olgas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0