Hur du är påverkar andra

Hur vi själva betér oss påverkar omgivningen, inget nytt med det. Men har alla funderat över hur handlingar förändrar en annan männikas liv? Det påverkar både positivt och negativt. ETT enda ord kan förvandla hela ens värld. Det kan lyfta upp en person och det kan även trycka ner en person och ge den men för en lång framtid.

Mitt liv har påverkats starkt av personers handlingar den senaste tiden. På både gott och ont.
Min arbetssituation är livet från helvetet, min ekonomi påverkas. Samtidigt har jag guldkorn som gör livet värt att leva. Som lyfter upp mej och tar mej ur den svarta zonen. Oväntade ord från oväntade personer gör att jag ler. Ändrar uppfattning om människor. Nya bekantskaper som ger en styrka och även gamla bekantskaper som jag aldrig kommer att släppa. Tyvärr är det så att negativitet är något som påverkar och sätter sina spår. En stor negativ förändring i ens liv är svår att kliva ur från. Man försöker att vara stark, att glömma och gå vidare, man tror att man gör det, men mitt i allt blir man påmind och faller ner i en grop som någon annan till viss del grävt åt en, men att några tag med spaden har man tagit själv.  Att jag själv lyckas gorma till mitt liv, det kan jag alltid leva med, men då en andra personer har grävt en grop som kokar av närhet till helvetet blir det så mkt mer påtagligt.

Man får frågan "hur är det". Vad kan jag svara på den frågan. Att livet varierar. Mitt liv påverkades negativt men jag har personer som gör det ljusare. Det enda jag kan göra är att försöka och se mot ljuset. Söka efter lycka och glädje.

Kommentarer
Postat av: Malin

Måste bara säga att du har en grymt fin blogg!

2008-05-12 @ 19:48:22
URL: http://tequilarose.blogg.se
Postat av: Bob Malin

Men du måste ju lägga upp lilla Simpsonbilden då, så jag får se! :D

2008-05-13 @ 10:22:23
URL: http://malleballefikonskalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0