Uppe med tuppen

Klockan ringde 08:00 så jag låg och drog mig en stund till tio över åtta. Sen var det upp och bryna fransyskan och äta gröt till frukost och sedan ut med hundarna för en kort rastningsrunda. Simon får arbeta med jyckarna idag för jag ska städa lite oxå tänkte jag. Fattar inte vad jag håller på med? Det här är ju värsta tantvarningen haha. Hurtigt värre oxå. Men det e skönt att få god lagad mat och städat. Till fransyskan ska jag göra en pepparsås och sen så ska jag göra hasselbackspotatis till oxå. Ska snart sätta igång med det. Ska nog köpa lite brytbönor till oxå. Blir som gott tror jag. Nä nu ska jag dra på mej kläderna och gå ut i snön och införskaffa lite granna till maten. Ska ringa Erica och höra om hon ska möta upp mej på konsum/coop (?).
 
Idag är iaf en bättre dag hoppas jag.

------------------Uppdatering------------------


Det blev en vanlig SUPERGOD brunsås till steken och sen blev det klyftpotatis och kokta morötter.
Steken fick puttra tillsammans med morötter,lök och äpple i 4 timmar. Och sen har jag sparat en massa sky tills nästa gång man ska göra sås.  Måste säga att jag är sjukt nöjd med min goda middag! Hade varit kul att bjuda hem ett gäng nästa gång för vi har en till stek hemma.  Jag är KUNG på matlagning! JAG ÄR HELT KLART BÄST PÅ ATT LAGA MAT. JAG BORDE BLI KOCK. Master Chef!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0