Förfallet

Både jag och mitt hem förfaller. Jag har inte sminkat eller klätt upp mej på flera dagar. Håret är flåttigt och jag behöver ett bad. Golvet är skitit as hell och disken börjar ta över köket. Men jag orkar inte.
Badrummet städade jag iofs i förrgår, men nå längre kom jag inte. Jag måste ta tag i köket. Dagarna spenderas inne med nedragna persienner. Ser mest film och sover. Jag har tappat all ork. Det enda lilla "bra" med all denna skit är att jag inte vill äta. Självklart behöver man äta för att minska i vikt, men jag har minskat nu för att jag inte ätit. Kanske är det för att man är ledsen oxå. Jag vet inte.

Jag måste Tacka Alla för de fina kommentarerna. Det värmer jätte mycket. Men jag orkar inte svara på alla. Inte just nu.
Jag är så nervös inför samtalet med veterinären. Men jag ska åka bort i heljen till min bror i Skellefteå. Försöka tänka på annat. Det känns lite tungt att åka bort nu då Jack e sämre... Men eftersom att jag inte heller mår bra så kan det vara bra att jag får rensa huvudet lite, komma bort ett tag. Inte bara sitta inne, då jag mår dåligt så blir det ju att jack mår sämre oxå.

Har sovit asdåligt i natt så jag ska ta och vila mej nu och se en film. Vänta på att simon kommer hem. Jag hatar att vara ensam, men samtidigt orkar jag inte vara nåt vidare till sällskap. Tog en promenad med Erica i förrgår iaf. för att få komma ut och rensa mitt huvud. Men det går inte att rensa... Tankarna är som ett virrvarr ändå. Hjärnan går på högvarv. Kroppen är sjukt trött. Jag orkar knappt gå med hundarna. Men det är bra att jag måste ut...

Nu väntar film och säng. Alice solar i vardagsrummet och Jack ligger och sover...





Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej vännen. Usch så trist med Jack :-( men det är starkt av dig/er att ta det rätta beslutet för honom. Inget djur ska behöva lida när det är tydligt att få somna in är det bästa för dem. Skickar många stärkande kramar och tänker på er!!!

2008-07-17 @ 13:17:26
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Titti

jag har inte suttit på msn på länge faktiskt, dels för att ja varit bora och dels för att ja inte orkat! Men i helgen är jag nog där så vi kan höras iaf :)

Puss å kram gumman!

2008-07-17 @ 15:43:48
URL: http://onegrrl.blogg.se/
Postat av: Elina.

Jag förstår verkligen det vännen :/ Jag hade känt samma sak. Men du gör nog rätt i som åker bort i helgen, det kan nog behövas. krama!

2008-07-17 @ 20:35:07
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Annica

Huvva så tråkigt, förstår hur det känns.... jobbigt att gå med en sjuk hund som man inte vet om det blir bättre eller inte...

2008-07-18 @ 23:40:55
URL: http://annicaisola.blogg.se/
Postat av: Bob Malin

Tänker på er.

2008-07-19 @ 16:51:21
URL: http://malleballefikonskalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0