Jul...Jul... Strålande jul.

Mmmm i morgon e det julafton. Jag har inge julkänslor alls. Inte för fem öre.
Jag känner mej irriterad, sur och grinig och önskar att det inte var julafton i år. Visst, alla små stackars barn kan få fira jul, men jag skulle lika väl kunna ligga hemma och vara bitter. Men vad har jag att klaga över? Jag har familj och vänner som bryr sig om mej.. Jag borde egentligen inte klaga.
Det finns många som har det svårt kring jul, tyvärr många barn. Och det e dom jag tänker på och det är det som gör att jag känner att livet är orättvist. Jag tänker på Per, som jag alltid firade jularna med... Han finns inte längre med mej. När vi blev less på dom vuxna gick vi upp på hans rum och pratade och spelade spel... Det var våran jultradition.
Jag tänker på Stella, som säkert hatade julen...Jag undrar faktiskt hur hennes jul såg ut?
Jag tänker på Ericas familj, som tappat en person som dom älskar. Mina tankar finns med er, alltid. 
Vad är då meningen med julen egentligen?
Julen är egentligen ett jävla påhitt!
Folk blir hysteriska och köper en massa julklappar till höger och vänster för  flera tusentals kronor. Själv har man råd med att ge bort 4 julklappar, varsin åt ungarna. Varför kan man inte sprida ut det? Ge varandra en present bara när man känner för det? Det tycker jag skulle kännas mer trevligt. Att ge en present till någon då man saknar den eller att få en liten present då man mår som sämst? Meningen med julen är vriden. Många ser bara julklapparna. Jag ser bara elände och orättvisor.
Okej självklart ska det bli mysigt att sitta hemma hos mamma o pappa i deras fina hus, titta på julgranen och alla klappar som ligger där under... Men samtidigt så vet jag att det finns barn som inte alls har ens en julgran, dom får ingen julklapp. De här barnen får endast se deras fulla farsa spöa på deras mamma och akta sig för att inte själv få stryk eller att bli pappas lilla sängkompis på natten. åh! Jag blir så jävla arg!

Nä i år e det ingen julkänsla alls. Jag har inte ens julpyntat.
Nu ska jag ta mej ett bad och sen ska jag sova, så jag slipper fundera över det här med julen.
I morgon kanske det är en bättre dag? Vem vet?



Ta vara på livet och gör något gott för andra på julafton, även om det inte handlar om paket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0