Städa & laga mat

Vaknade vid 11 i dag och gick ut med jyckarna, tanken var att ta en längre promenad men eftersom att det regnade så vägrade jyckarna. Vi gick hem istället efter att dom gjort sina behov. Idag är det städa som gäller! Jag ska åka och köpa boning till golvet. Men först ska jag ta och dammsuga en gång till och sen ska jag skura som en förbytt. KNÄSKURA. Ja för om jag ska bona golvet sen så e det ju bra att det är rent.  Älsklingen ska få laga älgfärsbiffar idag. Jag har tagit fram all älgfärs vi har, 6 påsar haha så det e nog två-tre kg älgfärs:) Det ska bli mumsigt! Kommer att frysa in det mesta. Men det e bra att göra en massa mat och det blir billigt oxå. Bra nu då jag ska gå i skolan.

Jack är sjövild! Vi har busat en massa idag och nu har han smällt av med filten i munnen haha, riktigt sött! Alice kanske har skabb. Hon ligger bredvid mej. Jag får klåda. Jag vill inte ha skabb.

Vad ska man ha på sig första dagen på skolan? Jag har slitit fram ett par jeans och ett vitt linne. Sen funderar jag på att slita på mej en kofta bara? E det kallt så kan jag ju ha skinnjackan ovanpå. Jag tror att det blir bra. Dock har jag fett panik. Jag behöver nya skor. Jag ska köpa det snarast! Så fort mina pengar kommer så blir det att köpa ett par snygga sneakers. Sen måste jag ha block och en massa sånt. Ska ringa min bror ikväll och snacka med hans fru om hon har nå böcker jag behöver.

NU ska jag städa vidare.. Adios!


Kommentarer
Postat av: Erica

Har Alice kanske skabb? Och du vill gå på prom imorse..

2008-08-19 @ 16:26:54
URL: http://hericah.blogg.se/
Postat av: Elina.

Då ska jag ta och se den, vad handlar den om föresten? :) Kom gärna med mer filmtips, love it! Hector vägra också, han hatar ju att bli blöt. Men jag drog med han iaf. haha.

2008-08-19 @ 16:34:07
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0