Sjuk

Jaha då var både jag och sambon sjuka. Ont i halsen och hostar och snorar. Det  är mysigt värre. Ska vila mej en stund för att sen se om jag kan gå på jobbet. Men skallen känns tung och fullproppad med snor.

Jag kom på en fråga som kanske inte är så jätte intresant, men det var något jag satt och funderade på... Vilka dofter associerar man till de olika årstiderna?
För mej ser det nog ut såhär:
 
Höst- vanilj (dricker en hel del te under hösten och vanilj är favoriten)

Vinter- kalla sängkläder (svårt att förklara, men då det är riktigt kallt och vinter så hänger man ut sängkläderna och sen då man tar in dom så doftar hela rummet så fresch!)

Vår- Det doftar vår helt enkelt! 

Sommar- coconut ;) ( det är en trevlig doft på sommaren som jag anv både till fest och vardags i form av en lotion och hårprodukter)


Nu ska jag ligga och vila innan jag måste ringa jobbet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu finns svaren från frågestuden :)

2008-08-12 @ 18:17:52
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: Daniel Engström

Hej Lisa!



Jag håller verkligen med dig. Doften av de sängkläder man just tagit in från vinterkylan är helt djäkla obeskrivlig. Jag saknar den känslan jättemycket. Här i Stockholm blir det sällan speciellt kallt så det är mer eller mindre ogjort att hänga ut sängkläderna på vädring. Mamma hängde jämt ut mina sängkläder när jag bodde hemma i pojkrummet på Fagernäs. Men det var nu längesedan..



Ta hand om dig, gamle vän.

/Daniel

2008-08-12 @ 20:22:51
Postat av: Sandra

Japp :D Vad pysslar du med en kväll som denna?

2008-08-13 @ 00:08:49
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej Daniel! Fan det var länge sedan!

Hoppas du har det bra i storstaden. Jag har det toppen, simon och jag ligger som ett gammalt pensionärspar och är sjuka. Men det är mysigt=)



Har du ingen blogg Daniel?!

2008-08-13 @ 12:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0