Bullbak

Det blev att baka lite bullar så här en regning kväll i augusti. Nu är ena plåten i ugnen och den andra plåten är fylld av jäsande, blivande bullar. Degen är fruktansvärt god. Både jag och älsklingen har käkat bulldeg så det bara visslar om det. Slängde nyss ett öga på plåten här där jag sitter vid kökdbordet, jisses amalia vilka megabullar jag har gjort. Dom är inte vackra, dom är stora och dom sprider en ljuvlig doft. Jag har en liten hemlighet då jag bakar mina bullar, jag gör om lite så dom blir extra goda, men jag tänker inte berätta hur jag gör;)  Gud vad det luktar gott här i köket.

I morgon ska jag hämta ut min medicin som läkaren har skickat. Har så jävla ont i huvudet på grund av svullna bihålor så jag ska hämta ut den det första jag gör. Jag har som mål att städa i morgon. Får se hur det går med tanke på att man kan bli lite TJOHO av medicinen. Men vi får väl hoppas att det går att städa iaf. kanske kan bli riktigt kul att städa, vem vet. Sen måste jag duscha och göra allt klart för min första dag på Luleås Tekniska Universitet. Jag måste ju se normal ut. Kan inte komma i mjukisar första dagen och med flåttit hår.

Älsklingen har riktigt bra regnkläder, så han e ute med jyckarna, mina är inte lika bra och jag skulle vara dyngsur om jag gick ut nu, det öser ner!

Nu är den andra plåten inne i ugnen så snart vankas det både kanel- och vaniljbullar framför TV:n och självklart så dricker man iskall mjölk till... riktigt kall.


Sov gott mina vänner, puss på er!

Kommentarer
Postat av: Emma

Sov gott!

2008-08-18 @ 22:20:51
URL: http://regalemma.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åååh, baka bullar åt mig också och kom hit med dom ;) Vadå, börjar skolan på Onsdag? Hur länge är du i Luleå då? jag ska på stan och äta lunch på Onsdag juuu :)

2008-08-18 @ 22:56:50
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är iofs sant men man tycker endå att dom borde vara och hälsa på lite oftare :P hehe

2008-08-19 @ 01:19:31
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: Elina.

Det lät ju inte alls gott ;) Så tar gärna en te-kväll nån kväll i veckan. Bara hojta till då du kan!

2008-08-19 @ 13:08:43
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0