Dagens fråga

Är det förbjudet att hitta nya vänner bara för att man tappat gamla?
Varför skulle det vara det?



Min egen åsikt är att det är helt ok att skaffa sig nya vänner. Även människor som man inte intresserat sig för tidigare. Man förändras som person och man får kanske upp ögonen för annat då man hamnar i en ny situation i livet. Jag och My tyckte inte alls om varandra i början och nu är hon en av de finaste människor jag vet. Människor förändras och då man hamnar "ensam" kanske man ser saker man tidigare inte sett. Själv skulle jag aldrig umgås med någon bara för att. Jag har redan gamla vänner som jag kan umgås med. Men nya bekantskaper är intressanta för mig. Det är kul att träffa nya människor och sen finner man en och annan som man trivs med, kanske är det en vän för livet. För mig är inte allting svart eller vitt. Men ibland så är det faktiskt så att man förundras varför vissa plötsligt duger- Personer som någon avskytt men som plötsligt är värda guld.

OBS! Med detta inlägg så menar jag ingen speciell person eller händelse utan det är bara mina egna tankar runt saken.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nya bekantskaper & vänner är ju aldrig fel.
Håller verkligen med dig om att man hellre har några få riktigt bra vänner än många ytliga bekantskaper. Hela mitt liv har jag bara haft några få riktiga vänner. Kram

2008-04-28 @ 11:51:04
URL: http://www.b99.org/~silverpilarna/ingela
Postat av: Annica

Tack ;)

2008-04-28 @ 13:02:33
URL: http://annicaisola.blogg.se
Postat av: Christianhermine

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2009-07-10 @ 10:40:06
URL: http://christianhermine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0