Stallet

Har varit i stallet idag ensam. Christina hade sjukt barn så jag tänkte att då kan jag ju hjälpa till och ta lunchen. Så Simon var snäll och körde mig till och från stallet. I stallet var det så mysigt. Hästarna fick mat och en av travhästarna skulle in så henne gav jag mat inne. Trevlig dam var det. Sen mockade jag 4 boxar och pysslade lite med en av katterna. Verkligen kelig katt den ena, jag fick knappt tid att mocka ju. Efter att jag mockat klart och satt nytt vatten, mat och hö inne hos hästarna så kom Birger. Då tog vi in hästarna så dom fick torka innan naprapaten skulle komma. Hästarna är så fina och trevliga att hantera. Jag hann tyvärr inte mysa nåt med Tibbe men det hinner jag i morgon. Nåväl, sen var det dags för mej att åka hem. Hade 30 min på mej att göra mej klar för jobbet, men det fixade jag snabbt :)

Ska träna hund ikväll då jag kommer hem. Blir ett lydnadspass med Jack. Han är så alert och pigg nu så det e skit kul att träna med honom. Kör fortfarande bara korta pass för att han ska tycka att det är roligt, bli 20-30 min ikväll och sen blir det en kortare kvällspromenad med Simon och Alice.

I morgon ska jag kanske till stallet 07:30. Shit va trött jag kommer att vara, men det blir roligt att fara till stallet iaf. Ta ut hästarna med Christina och mocka lite och sådär. Ska köpa så jag har nåt gott att äta till frukost där sen. Kanske det blir en ridtur med Tibbe oxå. Vet inte riktigt. Skulle ringa Christina ikväll efter att jag kommit hem från jobbet. Det e så härligt nu! Jag får ha mina underbara hundar och så får jag rida. Skrev ju tidigare att livet inte kunde bli bättre, men det har det blivit! Simon tycker att det är så roligt att jag har en hobby för nu kan han jaga hur mycket han vill haha. Och jag kan vara i stallet. Men jag vill ha en myskväll hemma nu i heljen, på lördag. Ska laga lite god mat och sådär och mysa på med Simon och hundarna. Ska städa i morgon oxå om jag hinner. Så får Simon ta hundarna och aktivera dom då han kommer hem från jobbet. Fasen det blir att kliva upp med Simon i morgon. Får lägga mej tidigt ikväll.

image59

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0