Trött AB

Haha ja jisses så trött jag är. Att baka min födelsedagstårta tog mycket längre tid än vad jag trodde! Och en pigg Wille på det gör inte saken lättare. Hihi. Men han har fått vara med och baka i BabyBjörnen så det gick ju trots allt, men bökigt:) Nu sover han iaf. det var jobbit att göra mammas tårta hihi.
Tårtan består av två olika bottnar en med liiite kakao i och en med massa! Sen ska dom delas så det blir totalt 4 delar och så ska hallonmousse emellan. Sen på med en chokladkräm. Men först ska tårtan frysas ett dygn innan chokladkrämen ska på. Så nu har jag den sista botten inne i ugnen sen ska den svalna på galler innan jag delar den. *pust* Men jag tror den blir god! Hoppas det iaf. Sen ska jag dekorera den. Funderar på att göra som den i tidningen, den är dekorerad med kanderade rosenblad. Men jag vette tusan om jag ids det. Har köpt vit choklad kom jag på och den ska jag nog riva över, det tror jag som blir fin fint!

Jag har inget stort födelsedagsfirande dirket så utan det e bara familjen och johans familj som ska komma och hälsa på=) Det blir himla mysit!

Ikväll jobbar älsklingen, eller ja i natt oxå för den delen. It sux! För jag e gode slut nu kan jag säga. Men Wille är så snäll så det e inge problem egentligen. Hade bara varit skön med avlastning ikväll då det är tårtbak. Jag kommer nog spendera kvällen med en massa avsnitt av The Big Bang Theory! Har kirrat hem lite av första säsongen så det kan jag se. Ska även kolla om det finns nå GG eller DH att kirra hem.

Nu ska jag kolla tårtbottnen och hoppas på att Wille INTE vaknar IGEN!

Hoppas alla har en bra helj! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0