Ett lååångt inlägg

I morgon har Wilmer sitt första läkarbesök och jag kan inte följa:( blä för de. Men Johan har fått med sig en "kom-ihåg-lapp". Wille har idag haft jätte ont i magen! Nu på kvällen skrek han tills rösten nästan försvann och sen somnade han. Mammas lilla hjärta=( man tycker så synd om honom. Han var trött oxå så han slocknade och har sovit ett bra tag nu. Snart vaknar han nog och ska äta. Men iaf. så ska vi höra i morgon om det kan vara att han e känslig mot mjölkprodukter. Ersättningen är ju baserad på mjölk och det kan vara det som gör att hans mage krånglar. SÅ vi får se vad dom säger. Men det e ju konstigt att han inte har ont jämt och inte kräks så mkt numera? men som sagt så får vi se i morgon. Det var så hemskt att se honom ha så ont i magen idag. Man känner sig så maktlös. Man vill ju att lillälsklingen ska må bra.
Wille försöker även med tummen nu. Haha han e idog! men det går inte så bra. Ibland lyckas han och då suger han massor på tummen!!! Han e så söt=)

I morgon ska jag till skolan och ha redovisning. Sen ska jag även träffa några gamla klasskompisar på lunchen! Oh vad jag längtar, jag har saknat dom så himla mycket. Dom skulle bara veta! Idag har jag försökt plugga oxå, jo tjena. Gick inge vidare, så himla gormi uppgift och jag känner mej så stressad för nu på tisdag börjar nästa moment och då vill jag ju va klar. Ajja jag får ta det i morgon då jag kommer hem från skolan.

Jag har blivit bra på att planera maten nu! Fi fan. Nu e jag igång och jag e taggad till tusen. I morgon blir det följande:
Frukost: gröt
Lunch: 2 kokta ägg
Mellanmål: Apelsindrinken
Middag: pestolax med pastasallad
 
Idag har vi varit ute och gått och gud så skönt det var! Hoppas på varmare väder nu, men det ser lite mörkt ut. Väntar bara på att Zumba ska laddas hem oxå så att jag kan köra lite sånt oxå innan jag ska på gymmet.
Ska börja på gymmet då jag väger 85 kg. Jag går inte dit innan. Provade träningskläderna och dom satt lite tajt och ja jag såg ut som jag vet inte vad i dom. Haha. Så nä. Visst man behöver inte direkt va snygg på gymmet, men för min egen skull så väntar jag. Jag vill iaf känna mej lite bekväm.

På tisdag blir Wille 2 månader, snacka om att tiden går snabbt! Han har redan växt ur storlek 50/56. Så jag ska städa ur hans byrå nu och sen blir det att köpa lite nytt åt honom. Har en del kläder men inte så mkt. Sen e det så kul att shoppa åt Wille hihi. En ny spjälsäng ska han ju oxå få. Mamma o pappa var förbi idag och dom hade med sig en till nappflaska från Dr Brown och en jätte söt mobil som hänger ovanför skötbordet just nu, den ska få hänga ovanför spjälisen sen=)

Jack är så otroligt söt med Wille! Idag då Wille var superledsen hoppade han upp i soffan bredvid oss och snosade på Wille. Sen satt han och tittade på honom lääänge. Jag tror han tyckte synd om honom. Han är så klok min guldklimp. Lite eljest är han, men han har ett hjärta av guld. Kommer aldrig att hitta en så underbar hund som han.

Hihi och på torsdag, då fyller jag 26 år! Snacka om att man e gammal. Men en sak e säker: jag hade ett må. Att bli gravid då jag var senast 25 år och det målet kunde vi ju fixa Haha. Nu e det delmålen med vikten som e fokus och att klara skolan.

Hoppas att min överraskning till älsklingen kommer snart! Oh det kommer bli så fint. Iofs blir det inte mycket till överraskning eftersom jag inte kunde hålla mej och berätta vad de var. Jag har gjort om några kort i photoshop så de ser lite sådär gul-gamla ut och sen skickade jag efter dom från ExtraFilm, några tog jag dubbelt av och då var en av dom en förstoring. Oh det kommer bli så fint att få rama in förstoringen på Johan och Wille. 
Såhär ser den bilden ut:



Tror den kommer bli superfin som förstoring:)

Gud vad jag älskar min familj, jag kan inte sluta tänka på hur lycklig jag är. Ska ta och lägga upp en film på Wille nu på FB=)  i väntan på att Wille vaknar och sen ska jag ju se Big Brother! WOHO!!

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men så fin bild!!!!! Kram från oss dom också har ledsen bebis. Ligger nu i sängen och hoppas att han somnar snart. Inte ledsen just nu iaf :) Hade

2011-02-20 @ 22:11:54
URL: http://bittermelon.blogg.se/
Postat av: Elina

Åh, vilken mysig bild och den kommer bli jätte fin som förstoring. :)

2011-02-21 @ 14:47:20
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Miii

ja de är så kul och göra något fint av de kort man tagit :) det kommer säkert bli jättebra med de där kortet!

2011-02-21 @ 18:06:01
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Elina

Ja, jag håller med. Ogillar också denna kyla. :/ Hur gick det förresten på läkarbesöket för sötnosen? Dessutom måste du väl vara med och tävla om morgonrocken också. ;)

2011-02-21 @ 22:20:37
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan :) vad roligt! javisst vill man de, men de är hårt arbete och kroppen måste få återhämta sig efter graviditeten! Det tar olika tid för alla. En sak jag reflektera över är hur lite du äter, jättebra med gröt till frukost men försök med en större lunch och lite mellanmål. För lite mat kan göra de omvända, att du går upp i vikt eller står still. Kroppen går på sparlåga och sen när du väl äter något stabbigare så suger kroppen åt sig de och de fastnar där man inte vill ha de :)



Ät ofta och lite, de håller ett bra blodsocker så minimera du risken för att äta annat skit på vägen när du blir sugen eller superhungrig! :)

2011-02-24 @ 00:55:20
URL: http://nyamammakroppen.se
Postat av: Sara

2 ägg till lunch?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?..... Jag hoppas du missade ngt där emellan.. ungefär 2 ägg och kycklingsallad eller 2 ägg och ngt annat? ..

2011-03-01 @ 15:27:11
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0