work work

Har satt upp panelen idag! Oj så fint det kommer bli då det blir färdigt. Fast nu syns ju alla skruvar och det måste målas och sättas dörrfoder och lister. Men det ska vi köpa till veckan=) Ikväll sätter vi upp de sista, fick ju slut skruv och bara 8 plankor kvar, lite surt men men...
Smidig som jag är så har jag ju dragit på mej lite skador idag. Förrutom stickorna i händerna så lyckades jag falla från pallen och få den rätt i magen och ah vissa nedre regioner. Faaaaon så ont he gjorde. Så nu har man snygga rivsår på magen och på lår och knä. It hurts kan jag säga. Men jag känner mej som en riktig snickare och skadorna e ju bara lita status eller hur? ;)
Här kommer lite bilder från dagen (förbannat osmickrande men he bju ja på!)




Jag i mina fina blommiga trädgårdshanskar. Lyckades ju få massor av stickor!



Vi fick såga eftersom=)


Så här ser det ut just nu.

Wille passade på att sova i oljudet från borrmaskin och såg

Jack passade på att sola och mysa

Det var min dag hittills=) Nu väntar jag på min försvunna karl som skulle vara hemma för typ 3 tim sen? Så jag kan få plugga lite. Wille har sovit en stund nu och vaknar väl när som helst. Ikväll blir det att mysa på och försöka fixa lite fint hemma. Storstädning står på schemat i morgon. Lite vårstädning sådär, tvätta fönster och gå igenom hela huset från golv till tak! Spindlarna har börjat dyka upp nu oxå. Önskar man kunde utrota hela bunten. VÄRSTA STORA spindeln sprang över golvet igår i vardagsrummet, PANIIIIK! Men jag dödade den med ett reklamblad efter lite gastande. Men dö är den. Var är nästa?

Nu laddar man för påsk med god mat och trevligt sällskap. Ska äta middag hos mamma o pappa. Tänkte ta en prommis ut till dom på dagen och mysa på lite. Då har man en trött hund oxå. Jag ska fixa förrätt och efterrätt. Till förrätt ska jag göra Räkcheviche men efterrätten vette tusan? En chokladtårta med saffranstryffel kanske, den e som god och den brukar jag göra till påsk.

Hoppas alla har haft en fin helj och får en trevlig "påskvecka".

Kommentarer
Postat av: syster yster

Hej! det ser ut att bli bra med panelen. Kul att få göra något praktiskt. Jag är sugen på att bygga ett lusthus, som man kan sitta i både på sommaren o vintern (så alltså vill jag ha kamin), kanske var det så att jag var sugen på att bestämma hur lusthuset skulle vara och någon annan bygger:) Kom ihåg att ta det lugnt ibland oxå!!!

2011-04-18 @ 18:02:49
Postat av: Titti

Va fint det blir! Jag får komma ut och kika sen :) Hoppas ni får en underbar påsk! KRAM

2011-04-19 @ 11:57:43
URL: http://onegrrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0