Akuten med Wille

Igår bestämde vi oss för att åka in med Wille eftersom att hans mage krånglar så mycket och han har haft svårt att bajsa de senaste dagarna. Eftersom att det var lite senare på kvällen så fick viåka till akuten. Då vi kommer in där så e Wille skit nöjd. Haha. Han tittade nyfiket på allt som var runt omkring honom. Då vi var på väg in till undersökningsrummet kom en sjuksyrra fram, hon tyckte Wille var så söt så hon följde oxå med hihi. Så vi hade 2 sjuksyrror med oss. Väl inne i undersökningsrummet så skratta dom och sa att han såg ju som nöjd ut ändå. Just då satt han och skratta och kikade på sina randiga sockar. Hihi. Mammas sötnos! MEN SEN. Sen skrek han väl i ca 2 timmar där borta tills han slocknade. Barnläkaren Erik var jätte bra! Lugn och fick en själv att lugna ner sig. Han var super! Så Wille fick KLYX där borta, stackarn. Och massage på magen. Men det var väldigt lite som kom ut så vi fick med oss KLYX hem och sen fick vi även recept på Laktulos. Så det ska han få idag. Vi kör på med det tunga artilleriet nu oxå. Messmör och olja i ersättningen. Vi har bytt ersättning till Semper Lemolac. Den ska vara skonsam för magen och innehålla citronsyra som hjälper tarmarna att arbeta. Sen får han även 2 tsk plommonpuré. SÅ nu ber vi till gudarna att han ska få tömma magen ORDENTLIGT. Annars vette tusan vad man ska göra? Vill inte behöva bli inlagd på sjukhuset. Och fram till dom e 6 månader så får dom ligga på 56an. Och jag vill inte tillbaka dit. Visst finns det många trevliga och fina sjuksyrror där, men sen fanns det vissa som inte alls föll mej i smaken. Efter att dom blivit 6 månader får dom ju komma till barn, avd 44. Där jobbar ju mamma=) Så vi hoppas helt enkelt att det här ska bli bra nu. Man vill ju inte att han ska behöva ha ont hela tiden. Det skär så i mammahjärtat.

Igår var jag väldigt ledsen och stressad då vi skulle åka in med Wille och Jack kände av det direkt. Han gick bakom mej och han blev jätte stressad han med. Han kräktes till och me! Sen fick han oförtjänt en utskällning av mej. Snacka om att man har ångest idag och vill typ mata han med massa gott för att kompensera ens sura humör igår. Men han sprang kring mina fötter och jag var stressad, Wille i bilbarnstolen och höll nästan på att snubbla över Jack då han försökte smita med ut genom dörren. Så jag fick vråla åt han att gå in. Man ska inte skrika så åt sin hund. Jag har aldrig gjort det så förrut. Klart man har höjt rösten, men sådär har jag aldrig gjort. Det känns så himla hemskt. Men vad ska man göra. Gjort är gjort och jag hoppas att han fortfarande känner samma starka förtroende för mej. Idag ska han få lyxa och jag får skämmas helt enkelt. Så e det med det. Min älskade guldklimp. Han är så mån om Wille och han blir så orolig då Wille gråter och jag är stressad. Snacka om att han är one of a kind.

Igår var jag på skolan oxå. Vi gjorde klart gruppuppgiften. Men snacka om att jag kände mej överflödig. Lina var inne i ett flow så hon gjorde typ klart hela! Jag och Ullis satt och surra och Ullis kirrade PP presentationen. Vilket gäng alltså! Dom e superbra. Men samtidigt saknar jag gamla studiegruppen med mina tjejor. Men till hösten får jag jobba med dom igen=) Som jag skrivit tidigare så har jag verkligen haft turen att hitta två riktigt bra studiegrupper. Klockers!

Nu kommer mormor och morfar hit=)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad jobbigt med Willes mage! :( En kompis till mig var med sin son (han kanske var 5 mån då?) till sjukhuset och fick göra tarmsköljning några gånger för att rensa systemet. Kanske nå sånt kan vara bra?

2011-04-13 @ 10:20:28
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Ingela

Stackars Wille :( Hoppas hans mage blir bättre nu med det tunga artilleriet! Tack, jag hoppas denna förkylning är snabbt övergående! Vill ju vara frisk när jag är hemma på lov :) Vi kommer gärna och hälsa på nån dag nästa vecka :) kramkram

2011-04-13 @ 12:55:58
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Lisa

Aah, okej! Fan vad jobbigt :( Vet du.. jag tror faktiskt inte att det var sånt dom fick för dom gjorde tarmsköljning på sjukhuset morgon och kväll i typ tre dagar? För dom sa att det var någon slags slang i rumpan och dom kunde se hur det kom avföring i röret. Men hursomhelst så är allt bra om det hjälper!! :)

2011-04-13 @ 21:41:13
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Miii

huvva så jobbigt för Wille! hoppas han blir bättre nu av de ni fick! Jasså ni har haft en sånt där bord? jaaa tänkte att de var som ett enkelt vitt runt bord att ha vid vår soffa då vi inte kan ha det stora vi har nu längre, man kommer ju knappt förbi haha. men vi får se om de finns kvar, tvivlar på de när de inte fanns på nätet :/ men men..



sköt om er! kram

2011-04-14 @ 09:36:58
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Johanna w

Krya på dig plupp! Antar ni väntar lite med smakportioner? Kristian fick bättre mage när vi började med plommon/päron puréer :) Massa kramar! Saknar dig också ..

2011-04-15 @ 12:50:55
URL: http://bittermelon.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej då, visst är ni välkomna till 44:an haft riktigt nyfödda bebisar där, så länge dom inte har prematura besvär :-) där tar vi emot riktigt små bebisar också juh! Låg inne själv som patient"mamma" till Alice där för några månader sedan. Vem är din mamma som jobbar på 44an?

2011-04-21 @ 23:13:55
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0