Underbara människor

Jag har en hel del underbara människor runt omkring mej just nu. Men i det här inlägget vill jag skriva om en av dom.
Den här personen får mig att växa oerhört mycket som människa. Hon får mej att vara klokare och tryggare med mej själv. Tillsammans så skrattar vi och har oerhört roligt. Hon är omtänksam och den mest generösa som finns. Hon får mej att må bra. Hon hjälper och stöttar mej då jag har det som svårast. Och jag vet att hon är ärlig. Den här personen heter Solveig och är helt underbar. Jag är tacksam över att hon finns i mitt liv och det är en person som kommit mej nära inpå, ligger mej varmt om hjärtat. Hon berör mej som få människor gör, trots våran åldersskillnad så är hon min livlina.

En vän

 
En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar, drömmar och minnen.
Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sida när livet är hårt.                                             

Och hon får dig att skratta åt det som varit svårt.
En vän bryr sig om dig för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig precis som du är.                           

Siv Andersson

image213


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0