Gymma med pensionärerna

Igår var jag och gymmade med mamma och pappa, moster och hennes man:) Körde igenom hela kroppen, men bara lite mage. La krutet på armarna och benen. Idag är jag helt mör i hela kroppen, så jäkla härligt! Rumpan är gode ond haha men då vet man ju att det tar=)

Wille slog upp dom stora blå klockan 4:30 i morse. Och nu ligger han i sin spjälis för att sova. Hoppas han somnar snart och sover LÄNGE haha. Men jag tror inte att det blir nå långsov, men hoppas kan man ju.

Ikväll kommer Johans syster och hennes son till oss för att äta lite plockmat och dricka vin=) det ska bli skit mysit! Så ska vi spela lite spel oxå och sådär. Så nu ser vi fram emot kvällen=) Titti ska oxå komma förbi idag och käka lunch, så det blir en riktigt mysdag full av besök. Men jag ska hinna städa oxå!? Frågan e bara när? Tur att plockmaten e snabb att göra och så. Men jag undrar vad jag ska bju på till efterrätt? En vanlig simpel kladdkaka? Eller nå annat? Nåt som går snabbt iaf. Inte pannacotta, det har vi ätit en massa. Inte Creme Brulé för det tar sån jäkla tid. Ska nog googla lite. Kanske man gör vit chokladmousse med jordgubbssås? Jag tror det! Enkelt å snabbt! GOTT dessutom och lite festligt så=)

Nu tror jag att Wille sover, så jag ska krypa ner och vila mej.

Hoppas alla får en bra fredag!

Sara: jag har ätit mellis nu i 3 dagar=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! om jag ska göra någon snabb enkel efterrätt så brukar jag ta vaniljkesella och skeda upp i snygga glas. Sen lägga frusna bär ovanpå. Snyggt gott och superenkelt. Ska göra det ikväll =) Ett tips kanske?! kram

2011-03-18 @ 08:22:54
Postat av: Lisa G

Tack för tipset=) Det blev en vit choklad mousse med jordgubbssås=)Jätte enkelt recept: Smält 150g vit choklad, vispa 1,5 dl grädde (inte för hårt) tillsätt 1,5dl kesella och den smälta choklade. Rör om. Sätt i fina glas och in i kylen nån timma. Ta tinade, frysta jordgubbar och mixa med ca 0,5 dl socker. Sätt över den kylda moussen och servera! AS GOTT! Kram

2011-03-20 @ 20:59:14
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Sara

Duktiga Lisa ! ; ) hur går det nu då med måltiderna... lunchen speciellt ??? eller har du lyckats få in mellisarna nu så dom sitter ? uppdatera nu ! det gäller att träna på att äta konstigt nog !

2011-03-21 @ 16:31:42
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0