Seg som tusan

Nu har jag varit helt trött och seg i typ 3 veckors tid, mer eller mindre. Jag har senaste veckan börjat bli en riktig surkärring. Jag säger då bara; p-piller. Kommer sluta med skiten så att man orkar med mer och e på bättre humör. Inte alls nå kul att vara så lätt irriterad och grinig. OCH tröttheten suger. Orkar inte gå nån långprommis utan det har bara blivit kortisar. Nä nu slutar jag med skiten som sagt. Det kan fan i mej inte va hälsosamt?

Idag har jag varit på skolan och Wille med morfar. Fast jag åkte hem så jag var hemma till 14. Egentligen hade vi skola till 18! Men jag vill inte vara ifrån Wille så länge. I morgon e det skola igen men då kommer jag att åka hem vid lunch. Det får bli så. Då ska mormor och morfar vara här med Willewonka. Jag hoppas att vår lärare kan ta bort någon uppgift, vi pratade om det idag och hon sa att vi skulle disskutera saken i morgon. Vi har verkligen skit mycket och jag tycker det e lite väl mycket att ha så som vi har nu. Typ 8 uppgifter totalt på 1 månad. Det e fan inte mänskligt! Men hon verkar då förstående så det ska nog bli bra i morgon. Jag måste dessutom köpa böcker. Blääää.

Idag har jag mest varit trött ´så det har inte hänt vidare mycket.

Lägger in en bild på lillemannen:)


Älskar verkligen den här bilden. Tyvärr råkade jag göra om orginalet till svartvitt
men jag tror att jag har kvar bilden i kameran.  Mammas hjärta.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jättefin söt bild på Wille :-) Kram

2011-04-27 @ 10:56:06
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Pernilla L

hej hej!! : )) hur är allt med er?? vi måste ju ses nån dag snaaart ; )

tänkte bara ge dig ett tips ang. preventivmedel.. testa hormonspiral, den var super för mig absolut inga biverkningar plus att man slipper mensen oxå ; )) den kostar ju 1000 kr men du kan ju ha den i flera år.. ett litet tips bara.. eller ni kanske vill ha fler barn?? ; p hihi!!!

2011-04-27 @ 11:10:27
Postat av: Rickard

sluta att tipsa om preventivmedel för jag vill ha fler syskon barn:)

2011-04-27 @ 13:27:24
Postat av: Lisa

Haha inte en unge till på nåt år iaf. fast Johan e som sugen på en till. Men nä, får vänta MINST 1 år innan nästa kommer.



Jag har funderat på kopparspiralen Pernilla, ska fundera lite till. Om man slipper ha mens så e ju det guld haha. P piller är djävulens påhitt. Så nu e det slut med dom för jag har inte mått så här kasst på riktigt länge. OCH klart vi måste ses. Men det verkar som att jag får umgås med folk i sommar. Det e skola till helvetes helvete kan jag säga och ja jag vet inte hur tiden ska räcka till. När man väl är ledig vill man bara andas och vara hemma känns det som just nu. Men som sagt, klart vi ska ses. Och en fågel viskade i MITT öra den här gången ;)KRAM

2011-04-27 @ 13:33:08
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Pernilla L

hahaha!! ja i november nån gång så kommer det en till bebis.. ska bli roligt : )) fast jag vet inte hur kopparspiralen är utan jag hade ju hormonspiral det är som två olika,, men den fungerar säkert lika bra.. men då får vi ta & ses till sommarn helt enkelt.. kram,kram!!

2011-04-27 @ 15:29:59
Postat av: Johanna W

Lägger mig i eran debatt och säger att kopparspiralen är gratis och hormonen kostar en tusing (men ingår i högkostnadsskyddet för receptbelagda så man hamnar strax under tusen och slipper sen betala övriga mediciner man har :P) Kopparspiral: smärtsam med ökade menstrationer som regel. Hormonen har samma biverkningar som mini-piller, jag har också hormonspiralen. Men den är värd att testa! Dessutom "öppet köp" i 6 månader, är man inte nöjd får man hälften av pengarna tillbaka :) Men jag blödde ju varannan dag i 3 månader och kände att "vafaaaan". Men nu verkar blödningarna avta så jag kaaanske ger den en chans till! Iaf dom där 6 mån hihi. Fast nog känner jag mig hormonell och lättirriterad.



Men vet du vad jag kom på? Det kan ha å göra med att bröstmjölken försvinner, vi båda slutade ju ungefär samtidigt och då blir det ett påslag/avslag av hormoner hela tiden för att stabilisera efter förlossning/amning/osv. När man ammar är man ju oftast inte mottaglig för att bli gravid, sen slutar man amma och då börjar hormonerna snurra igen. Kan nog vara det vi båda känner av Lisa :)



Hoppas iaf du hittar något som passar. Stora kramen till er!

2011-04-28 @ 02:14:35
URL: http://bittermelon.blogg.se/
Postat av: Lisa

Johanna: tack för tipset! Men jag har mått dåligt av mina p-piller tidigare och nästan blivit deprimerad. Jag märkte en ENORM skillnad då jag slutade äta dom då jag och Johan bestämde oss för att bli med barn. Jag vet inte alls vad jag ska anv för preventivmedel och ska boka tid.

2011-04-28 @ 17:57:57
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Pretty Random Jewellery

Kika gärna in mina smycken som bland annat Maria Montazami och hennes döttrar bär. Även Malin Åkermans lillasyster och fler kändisar :-)

2011-05-01 @ 10:43:16
URL: http://prettyrandoms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0