Bilderna får vänta

Bestämde mig för att vänta med att lägga in bilder tills allt är klart. Så det får bli så=) Men fiiint blire. Målade lite igår och nu e det bara dörrfoder och lister kvar.

Idag blir det att åka en sväng på Willys för att storshoppa mat! Blir ekonomiskt och bra. Sen ska vi även förbi K-RAUTA och köpa en ny toalettrulleshållare. Den vi har e så förbannat ful så jag vill bara spy på den! Så den ska VÄCK!
Då vi åker på Willys så är Wille hos mormor och morfar, dom ville så gärna ha honom hemma, så klart dom får det=) Då kan vi dra en snabb shopping eftersom att jag har listan klar. Ikväll ska vi grilla och dona på så jag har en del att stå i känner jag. Så dumt att jag hade glömt grillningen och allt och sen inte hinner träffa Ingela då hon är här. Men vi får hinna med det till sommaren, då har jag ju en massa tid!!

Snart kommer älsklingen hem och då blir det att åka iväg. Måste köpa lite påskgodis oxå och även plocka lite ris och sätta bland tulpaner och påskliljor. Sen ska jag he ut lite ris på bron oxå. Ljungen börjar se lite dassig ut så det blir att sätta ris i kitteln vi har där ute på bordet. Pappa min e som händig, bordet han har gjort åt oss e så himla fint! Även bänken som är på bron. Sen har han gjort ett löv åt oss som han har jutit. Jutit... hur stavas det egentligen?? Ajja. Det e super fint, så det längtar jag efter att få sätta ut. Något jag längtar mest efter är nästa sommar. Konstigt kanske men då ska huset få en ny fin fasad, nytt fint tak och en ny bro. Face lift AB! Det e så förbaskat fult nu som de är men man måste ju spara lite för att göra om och i år blir det att bygga en altan=) Så man kan sitta ute och pressa i solen. Måste även prata med grannen om en stora granen som hänger in på vår gård och som dessutom stjäl en jäkla massa sol. Men det ska nog inte vara nå problems, han e trevlig gubben och jag har hört av Madde att han gillar "kamphundar". Så det ska som sagt inte bli nå problems hehe.

Wille sover så gott just nu, hoppas han hinner vakna innan vi ska åka så att jag inte behöver väcka upp stackarn. Han var så mysig i morse. Klockan 6 vaknade han och Johan tog upp honom så jag fick sova. Sen tog jag honom till sängen då johan åkte på jobbet. Där låg han å surra, käka lite och sen sov vi till klockan 8 typ. Så himla skönt! Det e så kul nu med Wille. Han surrar verkligen sju stugor full! Det e inte en tyst minut då han är vaken. Haha. Mitt lilla surrtroll=)

Jack har haft knäck i örona de senaste dagarna. Förbaskat jobbigt då han inte lyssnat alls då vi varit ute. Men samtidigt kan han få ha det lite grann. Han har varit så himla duktig fram tills nu. Inkallningarna har suttit super fint och det har varit trevligt att gå ut med honom med vagnen och hundmötena har gått som en dans. Sen e han ju super fin med Wille oxå=) Han pussar på honom en massa och far och ger honom sina pinnar(?) Inte för att jag tror att Wil¨le e så sugen på att gnaga på hans tuggisar men gesten e ju som söt haha:)

Det här med påskkärringar...Då man själv var liten så gick man och fick godis och så. Men idag ska ju ungarna ha pengar. Det tycker jag som e lite, ja vad ska jag säga... tattigt! Man går inte och tigger pengar av folk, det e då vad jag tycker. Mamma o pappas grannungar gjorde himla fin sak, dom kom med påskteckningar som dom ritat och då mamma skulle ge dom pengar så sa dom att det ville dom inte ha. Godis eller inget. Det gillar jag och det e något som jag kommer att föra över på Wille. Nä nu ska jag ta och byta om och sen bär det av mot storheden. Hoppas alla har en trevlig skärtorsdag och att det inte kommer några påskkärringar hit än! Jag måste ju hinna köpa godis. För nå pengar får dom inte. Och jag har dessutom aldrig kontanter hemma. Fast det måste jag ha i juni, då dom kommer från Kalix och säljer go fisk och gott bröd=)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Under halloween kom det några ungar (typ en vecka försent) och sa: Bus eller PENGAR!

Dom fick sig en utskällning faktiskt, för så säger man baskemig inte. Dessutom poängterade jag att dom är en vecka sen. Men såg även dessa ungar traska omkring några dagar efter det också.



Jag kommer bli surkärringen i byn som ingen vågar gå till:)

2011-04-21 @ 11:14:37
URL: http://fyaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

gjutit stavas det =)

2011-04-21 @ 12:46:12
Postat av: Frida

Håller med dig, det känns tattigt. Visst om nån tant vill ge pengar utan att nått kids frågar, då tycker inte jag det är fel att ta emot, men aldrig att mina framtida kids får fråga om pengar!! Nono!! :) Godis duger ypperligt! :) Joo jag måste också ha pengar då i juni, fisken såg ju svingo ut!! :)

2011-04-21 @ 13:34:27
URL: http://hemmapaflodvagenfyra.blogg.se/
Postat av: Ingela

Trist att vi inte hinner sen men vi får ses en massa i sommar istället! :) Hoppas ni får en toppenfin påskhelg!! Kramar

2011-04-21 @ 21:15:31
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Lisa

Om man ska kommentera så får man gärna lämna sin signatur, fegis;) Men tack då vet jag. gjutit=)

2011-04-21 @ 22:02:18
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0