Funderingar

Snart kommer älskling med bilen! Oh yes! Då blir det att träna lite lydnad med Jack och åka iväg en sväng. Sen ska jag klippa gräset och dona på med det. Kul jul... Men det är min lediga dag idag och då ska jag ta mig tid med Jack och med huset. Vill helst skippa huset idag men jag MÅSTE. Annars kommer vi att ha en äng här ute.
Camilla: Kan jag inte få låna din gräsklippare? Den som man sitter på? Så kan jag plöjja över alla jävla buskar!

Har suttit och funderat länge på vad som egentligen har hänt med amstaffen som ras?
Dom har blivit STORA och FETA. Inte alls som dom såg ut för 10 år sedan.
Är det för att människan är så kåt på att ställa ut och inte längre bryr sig om hälsan på hunden? Eller är det bara så att man avlar på fel saker?
kan det vara så att man avlat mer på god mentalitet och inte brytt sig om hunden ser ut som en köttfärslimpa eller inte? Okej, god mentalitet går före utseende, men måste det gå så långt?

Tacka vet jag en riktig amstaff som inte ser ut som en gris. Varför jag börjat fundera mycket över det här är för att min sambo uttalade sig om att han inte alls vill ha en amstaff. Varför? undrade jag. "dom är ju så feta". Självklart ska jag inte dra alla över en kant, alla kennlar har inte feta amstaffs, men jag tycker att det blir vanligare och vanligare. Lite cred kan jag ge till en uppfödare i stan, som inte har feta amstaffs. Så att vi unviker missförstånd. Men jag tycker att andra uppfödare borde skämmas. Ska det bli limpor av amstaffen?

Nu ska jag byta om och sen blire lydnad=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0