Är på bra humör

Ja idag är jag på bättre humör. Jag har fått sova och vi har kommit en bra bit på vårt tomt-projekt! Nu ska vi bara så in där vi varit och sen så tar vi tag i jordgubbslandet. Det ska puts väck! Haha! Tanterna på gatan gnäller över våra elakheter, men vi gör ju bara finare! Jordgubbslandet ska ju få vara kvar, men det ska sättas nya plantor och inte bara jordgubbar. Så vi ska röja upp och göra fint! Madde ska komma och stjäla hallonbuskarna som vi ska ta bort oxå haha, så nu är hon välkommen till å hugga i. Eller blir det hennes snubbe som gör det kanske.
Jack har varit ute med oss hela dagen, jagat pinne lite och strosat runt i trädgården. Nu trivs vi, hela familjen!
Det e så skönt att bo i huset, låta Jack ligga ute på dagarna och känna lugnet. Trots att hundar passerar behåller han lugnet och ligger kvar. Han e så mysig min vovve! Det är så trevligt att kunna vädra och hänga ut sängkläderna oxå. Igår storsade jag runt på gården i trosor och linne, blev sötsugen och slet ett äpple från vårt äppelträd. Det här är mitt lilla eden och jag trivs! 
Jag längtar en massa till nästa år. Då ska det byggas altan (OM det inte hinns nu i höst) och då får jag så nytt i landet och sätta nya buskar. Så som VI vill ha det! I vinter blir det lite projekt inomhus. Men de är inte så mkt att göra.

Nu ska jag jobbeli jobba:)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja visst är det underbart med hus och trädgård :-) ha sitt eget lilla paradis :-) Härligt att Jack är så duktig! Kram

2010-08-15 @ 19:24:26
Postat av: Lisa G

Ingela! Vi ska tydligen komma och fika hos er på tisdag=)

2010-08-16 @ 06:43:45
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jaa det ska ni och det blir så himla kuuuuul :-) har saknat dig :-) Kraaam

2010-08-16 @ 10:09:31
Postat av: Johanna

Underbart Lisa! Du trivs och det låter galet härligt.. :D Påminner om här fast jag har äckliga svartvinbärsbuskar och lite för många grannar för att gå i underkläder, men en dag ska jag med bo i hus med större tomt! :D Puss å kram från Thn

2010-08-16 @ 21:10:36
URL: http://carpemyass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0