Mitt första inlägg

Oj, det var väldigt länge sedan jag bloggade. Men jag har fullt upp här!

Så vad har hänt?

Greta anlände och det gick superbra, tills Jack började bli svartsjuk och det har då gjort så att Greta måste flytta till Camilla. :( Det känns jätte tråkigt eftersom att Jack och Greta fungerar så bra ihop annars. Men eftersom att Greta är liten och Jack inte ger någon hint om att det ska smälla, så blir det en ohållbar situation som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Biter Jack Greta så kan det gå illa, hon är ju så liten. Så det är med sorg i hjärtat som hon inte kan vara kvar. Hon har verkligen lämnat ett tassavtryck i mitt hjärta. Men jag får se det från den positiva sidan, att Jack (trots svartsjuka) är väldigt duktig med andra hundar och att han kan umgås med en annan hund inne och ute. Det känns verkligen bra att man har kommit någon vart med all träning iaf.
Jack trivs för övrigt bra i huset och det är så fina promenadvägar här, vi bor dessutom precis bredvid ett sandtag! Klockers kan jag ju bara säga, då kan man få hunden i fin fin form när sommaren kommer=)

Jag har bokat tid för uppkörning och idag klarade jag teoriprovet! YEY! Snacka om att jag är grym;) Så nu e det bara uppkörningen kvar, så kan jag åka ut och brumma bil ensam hihi.

Skolan går hur bra som helst, bra betyg har jag fått och det känns ruskigt skönt. Nu är det 1,5 år kvar bara, snart. Jag har sagt upp mig från mitt tidigare jobb och sökt ett nytt som jag mest troligt får! Ska dit och göra några tester på måndag, så nu får alla hålla tummarna!

Vi potar på i huset som vanligt och det börjar bli mer och mer beboligt, vi trivs ritkigt bra här!

Nu ska jag återgå till städning och sen blir det att se tv. Tentaplugget tar jag tag i i morgon kväll och på söndag. För tentan ska jag klara!

Hoppas att alla har det bra, för det har jag=) Ska ta lite bilder på huset, men det är ju inte klart allting, men liten smygtitt kan jag nog bjuda på;) Men det får jag ta då jag har tid.

Kommentarer
Postat av: Ingela

GRATTIS till teoriprovet!! Håller tummar & tår för uppkörningen nu då!!! :-) Härligt att Jack är så duktig trots svartsjukan. Kram

2010-04-23 @ 09:57:30
Postat av: Anonym

Oh, det låter som att livet leker för dig. Det gillar jag skarpt. :) Och grattis till teoriprovet. kram kram! Btw, äntligen ett inlägg. Det gillar jag också såklart, tihie!

2010-04-23 @ 21:57:26
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Idarkathrine

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2011-03-21 @ 19:25:43
URL: http://idarkathrine.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0