Härlit väder!

Klockan 8:15 vaknade jag och låg och drog mig i sängen en stund. Sen klev jag upp och käkade en nyttig gröt-tallrick. Det känns riktigt bra nu att komma igång ordentligt och vara nyttig. Sen tog jag en tidig promenad med Jack, men bara 30-40 minuter. Får gå längre senare idag, för jag ska plugga färdigt det sista nu. 
Igår var vi ute i nästan 2 timmar och gick, jag, älsklingen och Jack. Det var riktigt härlit ute och Jack skötte sig fint! Vi mötte flera hundar och han sa inte ett pip! Det gjorde matte stolt. Jag har även lyckats få ner Jack lite i vikt, han har väl nåt kilo kvar men det här är en bra början, sakta men säkert så blir det bra. 

Min biljett till Metallica har kommit och jag har även hittat två fin fina platser till broder, hoppas att jag får tag på dom=)
Hade som vari kul å ha med sej en polare eller två å se Metallica, men det e ingen som har möjligheten. Det e lite trist. Men de ska nog gå bra å åka iaf. jag sitter ju ensam, men jag möter upp Johan och dom efter konserten.  Igår tänkte jag skita i att åka, men jag tror nog att jag vill åka iaf. det kan vara kul att få hitta på en sån här sak. Även om jag sitter ensam så e det bara nyttigt och roligt på samma gång. Kanske hamnar jag bredvid nån trevlig kis som man kan snacka med. Det blir ju att ta en å annan öl innan vi sticker iväg på konserten, så no ska he gå bra!

Jag börjar vara så sugen efter en till hund, en hund att träna och tävla WP med. Jag e riktigt sugen faktiskt. Det finns en fiiin fiiin liten valpis kvar, men jag kan ju inte. Och det stör mej som fan. Skolan tar så mkt tid och det räcker med Jack just nu. Iofs så blir det ingen skillnad på så vis att ha två hundar, ska man ut med en kan man gå med två. Men just valptiden e så viktig så jag känner att jag väntar lite iaf. Fast som sagt, jag e som sugen sugen sugen. Lilla Panik var som väldans söt! Minst i kullen och riktit söt! Men vilken valp e inte söt liksom?
Saknar självklart WP:n. Det kan jag inte sticka under stolen med. Men nu vart det som det vart och det känns ju jävlit tråkigt. Men så är väl livet.

Idag blir det att plugga en massa, men det e inge svårt så det ska nog gå undan bara jag får komma igång, har inte så mkt kvar så det e som lugnt. Ska ringa Ida och kolla av läget med henne.
Jag trivs som bra på min praktik nu, man måste som få komma igång lite och komma in i barngruppen. De känns som bra nu. Det gör det.

Nåväl... nu ska jag plugga så att jag och Jack kan bege oss ut i det vackra vädret sen. Kanske blir det lite DW idag? Kanske inte?

Hoppas att alla har en bra dag, för det har jag tänkt att ha!

Saknar min lilla gumma... Hon är underbar!



Kortet togs av Annica Öberg, det var Alice första sommar.
Saknar dig lillhjärtat

Kommentarer
Postat av: Ingela

Fin Alice på bilden. Ha en härlig söndag. Tack för pratstunden :-) Kram

2009-03-22 @ 12:03:19
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0