Körkort!

Fredag kl. 14:45 ska jag göra en synkoll på Synsam. Håller på att fixa lämpen nu så jag får köra:)
Så fort jag fått lämpen så blir det att börja med körlektionerna.

I heljen var jag ut på Boden Alive, fredagen. Jag och Erica satt hemma hos mej och drack drinkar och redde upp allt gammalt groll. Det känns svinbra! Jag e så glad över att vi kunde prata ut och så. Känns jätte roligt att ha fått tillbaka en fin vän. Mina vänner betyder oerhört mycket för mig och jag e så glad att jag har så fina vänner som jag har. My, Titti, Erica, Kajsa, Anna... Alla goa klasskamrater... Ja jag e lyckligt lottad! Och som sagt, skönt att reda ut allt gammalt så nu känns det svinbra. Vi festade loss och hade sjukt jävla kul iaf! Och jag vart då gode full och fick be till toalettgudarna då jag kom hem, men det var det självklart värt. Snart är det WPläger här i staden så jag ska dit och kika lite och hänga med Erica och Kajsa, toppenkul! Har ingen WPhund så jag ska bara vara med och kika lite;)

Fan, PUSS på er alla mina goa, underbara vänner. Jag älskar er allihopa!

Idag har jag varit en sväng i Sävast och sagt hejdå till Arvid, Ruben och broder. Men det blir nog att åka och hälsa på dom på lördag och stanna till söndag=) Bara vi får hundvakt. Han kan ju följa men Ruben älskar hundar så jack får inte vara ifred en enda sekund... Blir lite jobbit för honom. Men det ska bli mysigt att åka och hälsa på dom, det var ett tag sen sist och det e alltid trevligt att vara i Ske-å. God mat och trevligt sällskap:) Älsklingens pappa ska tydligen vara hundvakt fick jag veta nu, toppen! Då åker vi vid lunchtid till Skellefteå.

I morse åkte vi med Jack till Svartsjön så han fick bada av sig, det e ju så varmt ute! Men han får inte anstränga sig nu då han går på antibiotika. Så att ta ett litet dopp är urmärkt för lill-killen:) Själv var jag supersugen på ett dopp jag med men det var broms och äckeldjur över allt så jag satt som vanligt i bilen. Jag undrar va fan jag ska göra mot min fobi... det börjar bli väldigt begränsat. Jag vill ju vara med jycken och bada och gå i skogen, men det går icket!

Nu ska jag ta och chilla lite innan jobbet och sen ska jag även ta och fixa lite kring lämpen. Fylla i och skicka in och sånt=) Gud så jag e taggad! Det kommer gå undan! Jag ska ha körkort innan december månad och det blir lätt fixat!

Måste lägga ut ett recept som jag gick efter igår! En svingod kycklinggryta. Mums mums.. men jag rekomenderar att man tar massa mer parmesanost, jag gick efter receptet och jag tycker att det kunde gärna ha varit mer av det goda hehe;)



Ingredienser

6 st kycklingfiléer
2 pkt bacon
salt
svartpeppar
5 dl creme fraiche 34 %
1 dl grädde
1 - 2 dl riven parmesanost
2 - 3 msk Thai Sweet Chili sås
2 stora vitlöksklyftor
3 - 4 msk kycklingfond


Gör så här


Skär filén i bitar.
Skär baconen i bitar.
Stek upp detta, salta och peppra.

Blanda ihop:
Creme fraiche, grädde, ost, sweet chilisås, pressade vitlöksklyftor och kycklingfond.

Lägg kyckling och bacon i en ugnsfast form, häll blandningen över. Grädda 10-15 min i 225 gr.

Servera sallad och bulgur/ris till.


SUPERGOTT! Jag hade ris till min och jag kan lätt säga att jag kommer att göra den här igen nästa vecka haha=)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul när du ska börja köra :-) det kommer att gå jättebra! Kram

2009-06-30 @ 22:21:06
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0