Mys

Jag har världens mysigaste hund. Japp:) Nu då Jack har ätit sin medicin så är han busig som bara den, glad och alert! Men han är mysig oxå. Då han var sjuk så ville han inte mysa, inte kramas eller leka. Men nu! Han är helt sjövild och han älskar att vara nära igen. Just nu, i denna stund ligger han under mitt täcke och bara myser. Han är så underbart go.
Jag mår så bra av att se honom så här igen. Han är lycklig! Vi går en massa promenader igen och han hittar på en massa hyss. Han har börjat att riva sönder sop-påsarna, han hoppar upp på bordet för att kika i fönstret, han leker med min fina filt och en massa annat. Men han får det (till viss del) för att han är lycklig, hans hyss får mej att le och skratta (och svära). Han är den Jack som jag en gång kännde. Han har fått tillbaka sitt liv. Jack är en hund med humor, en massa humor och han har en jävla massa motor! Ett tag tyckte jag att det var skönt att han blivit så lugn, men då visste jag ju inte att han var sjuk. Nu är han sjövild och livet är en fest. Precis så ska min GULDKLIMP vara. Och han är min, bara min. Promenaderna är ljuvliga, vi leker och vi går sida vid sida. Hundarna vi möter existerar väldigt sällan. Vi har nått vårat mål. Vi är lyckliga tillsammans! Min guldklimp och jag. 


Bilden är tagen av Annica Öberg, sommaren 2007




Kommentarer
Postat av: Lisa

Men Therese från sillen, du vet. Kommer fan inte på vad hon heter i efternamn nu?! Men hon har slutat på sillen iallafall..

2008-08-24 @ 07:33:40
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0