Jag ryser

Läser en del bloggar om dagen då jag är på jobbet. Fann en massa bloggar idag som är skrivet av tjejer med ätstörningar. Jag blir illamående över att läsa "idag har jag lyckats att inte äta". Det är så sjuka människor och jag önskar verkligen att dom får hjälp. Det jag ser som trend bland dess unga tjejer är ju att dom har modeller över allt i sina bloggar. Det är en sjuk värld vi lever i. Det är unga tjejer med lågt självförtroende som siktar mot ett sjukt ideal. Det har vi vetat länge. Men då jag läser dessa bloggar så blir jag så illa berörd. Jag ryser över hela kroppen. En tjej är bara 16 år gammal och lever på knäckebröd. En annan äter Efedrin för att minska sin hunger. Var ska det hela sluta? Att man blir drogberoende bara för att man vill gå ner i vikt, att dessa unga tjejer börjar med Amfetamin för att tappa i vikt. Jag blir mörkrädd.

Jag undrar vad föräldrarna gör och säger? Vad har dom för förebilder. Sjä'lvklart skyller jag inte på föräldrarna men jag anser att det är en stor bit. Mina föräldrar har alltid sagt att jag är fin som jag är. Då jag var överviktig så hjälpte mamma mig i "smyg". Lagade nyttig mat, gick ut och gick med mej som "sällskap". Det var sunt. Jag fick lära mig att leva ett sunt liv men att fortfarande vara nöjd med mig själv och den jag är.

Vad är sunt? Är detta verkligen något att sträva efter?




Kommentarer
Postat av: Titti

Nej det här är inte sundt ;P Faaan va de är sjukt hur vissa blir besatta av att inte äta!? Iof så skriver ju jag matdagbok och tycker att jag äter mycket fastän jag inte gör det! Puss

2008-04-23 @ 17:36:57
URL: http://onegrrl.blogg.se
Postat av: Lisa

Uuuuuugh! Vad äckliga dom är!!

2008-04-24 @ 08:47:05
URL: http://pluppi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0