Städdag idag

Som vanligt när det är fredag så är det ju städning på schemat. Idag ska det även tvättas lite oxå. Men det blir roligt att tvätta! Johanna, min granne, hon och jag tvättar tillsammans så det blir ju så mkt roligare att tvätta då man inte är ensam:) Behöver inte städa så otroligt mycket men Alice har kissat under sängen igen! Jag som trodde att hon hade slutat upp med sånna dumheter, men icke det.

Var med Erica igår. Vi hängde hos henne en stund och sen drog vi till stallet. Fick rida Meckis lite, det gick bra:) Väldigt fin häst är det, med en massa energi haha. Kändes nästan som att rida Rocky igen. Saknar honom så otroligt då jag är bland andra hästar. Jag kommer fortfradne ihåg hur gott han luktade och hur han brukade lägga mulen mot min kind och mysa. Det var en underbar häst, snäll på alla sätt och vis.

Vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll. Simon och Alice kommer att sova borta i en vecka. För att Alice e på G att börja löpa och det är lite jobbigt för Jack. Jag tror att jag ska träna lite med Jack ikväll nu då jag har en hel del tid över för honom. Jack verkar må jätte bra och jag längtar tills vi kan åka på återbesök. Ska se vad dom tar för att kastrera honom oxå. För nu ska det göras!

Nä nu är det dags att sätta igång med städningen, men först ska jag ladda över lite musik till min MP3-spelare. E så less på musiken som jag har där så nu blir det ändring. Ska ut och gå med stavar ikväll och i morgon. Så jag måste ju ha musik i nödfall, om inte Johanna och Sara kan haka på. Fast dom brukar ju göra det oftast.

Nu ska det städas.

Lajsa Minelli 2007-09-14

Kommentarer
Postat av: Madde

hoho!
För castor kostade den 2700:- att bli kastrerad... det var jag INTE beredd på! Och har han blivit lugnare? njaaaaa....
Dessutom var det i gammelstan, så jag fick ju inte veta nånting om hur det skulle gå till eftersom dom är så jävla snorkiga där, så när jag hämtade hundkräket hade han ingen pung kvar alls (jag trodde att dom bara skulle kapa bort nån liten tråd inuti). Skulle jag få göra om det skulle jag göra det nån annanstans. Har fått nog av dom där, alltid lika otrevliga och respektlösa mot ägaren.

2007-09-17 @ 10:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0