Torsdag

Idag har jag städat för fulla muggar. Kastade ut en hel del kläder som jag inte ville ha och som jag inte KAN ha. Har ju gått upp en del i vikt, men nu ska det tränas ska jag säga er! Är ute och går massor och äter nyttigt, det känns bra:) Ja.. tillbaka till städningen.. Jag har städat ur garderoberna som sagt och även simons skåp där han har sina jaktkläder och dylikt, gissa vad jag hittade där?!  Jag hittade mina älskade jeans! Hur dom och en massa andra kläder hamnat där är en gåta, men jag e så glad att jag har hittat mina gamla jeans! Sen då jag hade städat där så var det dags att dammtorka och ordna i badrummet. Hann tyvärr inte mer idag, men det är renare än vad det var innan och Simon skulle hjälpa mej. Sara kom förbi mitt i all städning och fick sej lite nya kläder, hon är ju mindre än mej så hon fick två underbara kjolar som jag inte kan ha SKIT SKIT SKIT jag vill oxå vara liten och smal! Men alla har vi våra komplex, ingen är väl nöjd så som dagens samhälle ser ut. 

Jack har varit tokig i Alice idag, men vi har dom avskilda från varandra så att de båda får lite lugn och ro. Men dom e så fina och duktiga så. Tränat lite lydnad men det är inte lönt, han är så himla stressig och uppe i varv så vi går på våra prommisar nu då Alice löper. Men idag ska dom och spåra med Simon, viltspår. Det är bra för Jack att få anv huvudet och få bli lite trött. Det vi gör nu för att aktivera honom är ju att promenera och att göra lite sök efter godis(mat) och sådär, men det e så tråkigt att inte få träna som vanligt. Jäkla antibiotika. Han ska ju gå på det i 3 veckor och e det inte bra efter det så kan det hända att det blir 3 veckor till. Pest och pina säger jag bara. Jag vill träna till WP:n och jag vill träna WP! Och jag vill att alice ska sluta löpa så jag kan träna lydnad med en koncentrerad hund. Stackars Jackie. Men han ska som sagt kastreras och sen ska det väl bli lite mer lugn och ro hemma. Alice är jätte duktig ute i skogen, har drivit sitt första rådjur och hon var enormt duktig, tyvärr tappade hon spåret, hade hon hållt på 5-10 min till så hade Tommy fått skjuta det, för dom hörde att hon drev det rätt mot Simon och Tommy. Hon e så duktig våran lilla kicka! Och hon är sååå mysig! Nu då hon löper vill hon bara sitta i knä och mysa mysa mysa.

Jag trivs så bra med tillvaron just nu, har underbara vänner och hundarna är helt otroliga. Simon och jag har det jätte bra oxå. Kan det bli bättre? JO! För jag ska åka till Skellefteå och hälsa på min bror och hans sambo och min brorson Arvid! Jag har köpt Arvid en jätte bra present, LEKLERA, hehe nu ska vi leka och ha så roligt i heljen, kanske blir lite shopping på lördag oxå. Åker i morgon med bussen. Mysigt att åka buss eftersom att jag har en bra bok med mej som jag ska läsa. Får se om jag hinner hälsa på Kajsa då jag väl är i Skellefteå, annars hinner jag ju det en annan dag. Men det skulle vara jätte kul att få träffa henne och hennes underbart vackra jycke Lancelot. Vi får se, vi får se...

Vill ha nya skor! Men den här månaden blir det budgetvarianten... funderar på att beställa från skopunkten. För jag är i AKUT behov av skor. Men iofs så kanske jag hittar några fina par i skellefte. Men vi får se. Om jag skulle beställa så skulle det bli dom här:






image54


Lajsa Minelli 2007-10-04

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0