Less på mitt jobb

Jag e så j*vla less på mitt jobb nu. Jag jobbar fasen 6 dagar i veckan, för vad? Ingenting! Jag har en kass j*vla lön! Har shoppat 2 tröjor till ett bra pris och en parfym åt min sambo. Festat i heljen, maten gick på 200:- och sen vinet på 250:-  Hur mycket har jag kvar? 300:-!! För att jag sliter arslet av mej och jobbar 6 dagar i veckan så får jag ut 10 000:- SKETNA TIO TUSEN! Brorsans sommarjobbare har fasen ut 18 000:- ... Lätt att jag ska söka sommarjobb där nästa sommar. Sen hur dom behandlar oss, drar in på OBtillägg genom att dra bort lördagar så man tvingas jobba 6 dagar i veckan, TACK! jag hade velat se dom jobba så mkt för så lite.
Jag trivs med jobbet, har en massa fina vänner här och ringer som certifierad försäkringsförmedlare, men sen då? det e ju trots allt lönen som räknas i slutändan. Så det är ren bullshit det här då man säger att det e viktigast att trivas med sitt jobb. Ren bullshit. Det är pengarna som räknas. Spelar ingen roll hur väl man trivs om man inte kan leva ett gott liv med pengar. Jag ska till arbetsförmedlingen i morgon och se om det finns nån utbildning för mej som jag kan gå för att vidareutveckla min certifiering så jag kan jobba nån annan stans!



En bild säger mer än tusen ord... right?

image75

Kommentarer
Postat av: anna

Usch, låter inge bra! Vad jobbar du med?

2007-10-28 @ 22:39:07
URL: http://declaar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0