Hemkommen från lägret

Ja jisses! Nu har jag varit på WP-läger i Ytteråträsk. Fasen va kul det var. Hundarna var jätte duktiga. Vi har tränat och tränat flera ggr om dagen och nu då vi kommit hem så har Jack inte gjort annat än sovit. Får se om vi kanske drar lite däck ikväll. På lägret var det fullspeckat schema från 08:00 till 21:00 på kvällen. Jack var väldigt bråkig men det gick bra iaf. Han jobbade på bra och hade klockrena drag då vi drog vagnen. Själv är jag nu utbildad WPcoach! Så nu kan jag en hel del mer än vad jag kunde tidigare. Det var en helkul helj helt enkelt. Alla på lägret var så trevliga och vi hade kul tillsammans. Vissa var så underbart hjälpsamma då Jack var bråkig och det är jag så oerhört tacksam för. Första kvällen så kände jag mig ledsen för att Jack var så rädd så han bara skakade, men sen så blev det bättre och sämre och sen JÄTTE BRA på söndagen! Ett litet morr bara:) Nu ska jag jobba med Jack 6 dagar i veckan, dra däck och packväska med 10 kg. Det här kommer att bli jätte skojj. Erica hängde ju med me Freja och Freja var bland topp tre! Hon var så oerhört duktig, men vi tog det lugnt med henne eftersom att hon inte är ett år än. Men ja, hon är en blivande stjärna på tävlingarna! Sen var det en liten staffe som hette Ebba. Hon var så söt och hon var helt otroligt grym på att dra, med sina fjuttiga 14,7 kg drog hon 290 kg!! Bra jobbat säger jag! Och Kenneths hund Buddha på 42,3 kg drog hela 610 kg på tävlingen. Det var så härligt att se hundarna arbeta med glädje! Dom som säger att WP är djurplågeri skulle verkligen varit där. Hundarna arbetade och älskade det! På söndagen såg man att dom var helt slut, men på tävlingen så kom gnistan fram igen! Ångrar att jag lät Jack vila från tävling, han hade nog vunnit sin klass. Men men.. han kan tävla nästa gång istället!

Lägger in lite bilder från lägret. Klicka på bilderna för större bild.

Freja                                                    Yaax x2                                 Buddha                           Ebba

   

Sen så kommer det en bild här på mej själv.. då jag ätit 2,5 CITRON!!! Men är det tävling så är det!

image94

Kommentarer
Postat av: Erica

Fan så kul det var :)

Detta måste göras om fler gånger!!
Nu sätter vi igång på riktigt.

2007-11-20 @ 14:18:00
Postat av: Ingela

Vad roligt att lägret var så bra och kul !!! :-)
*kram*

2007-11-20 @ 15:44:33
URL: http://www.silverpilarna.se/ingela

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0