Fredag

 


Äntligen är det fredag. Ikväll ska jag bara ta det lugnt med god mat och ett glas vin i handen. Ska göra" tacokyckling" idag tänkte jag. Kanske bakar jag något gott oxå. Tommy och Simon ska sitta hemma hos oss och dricka lite öl. Jag ska mysa på med vin och kanske lite vaniljte. Vi ska som vanligt titta på Idol. Jag är en Idolnörd. Jag vet det. Men jag är stolt över det!


Idag har jag jobbat som vanligt och det känns skönt att få vara ledig i morgon. I morgon ska vi till mami och papi och äta med min bror och hans familj.


Här har ni receptet på tacokycklingen


Receptet på "Taco-Kyckling"

4 personer


3-4 kycklingfiléer

1 stor burk Cremé Fraiche

1 stor burk Tacosås( Chunky Salsa gå också bra )

1 stor påse Tacochips av valfri smak

Riven ost

Gurka

Sallad

Tomat


? Skär kycklingen i små bitar. Stek tills den är färdig. Tillsätt creme fraiche och tacosås. Låt koka upp i ca 5 minuter.

Hacka gurka, sallad och tomat.

Lägg ut chipsen på tallriken som en botten. Strö över riven ost och sen på med "röran". Toppa med grönsakerna.


Kommentarer
Postat av: Olga

Tack ;)

2007-11-09 @ 20:14:19
URL: http://olgatherussian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0